کد خبر: ۲۸۴۳۱
زمان انتشار: ۱۰:۴۷     ۰۷ آذر ۱۳۹۰
حت فشارهای اردن و مصر
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تحت فشارهای اردن و مصر مجبور شد دستور توقف تخریب پل المغاربه در قدس شرقی را صادر کند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فلسطینی "سما"، قرار بود صبح دیروز صهیونیست‌‌ها پل المغاربه را تخریب کنند که فشارهای اردن و مصر باعث شد "بنیامین نتانیاهو" دستور توقف این کار را صادر کند.
 
پلیس رژیم صهیونیستی نیروی زیادی را برای اجرای عملیات تخریب آماده کرده و وضعیت فوق‌العاده در ارتش این رژیم در کرانه باختری اعلام کرده بود.
 
اواخر اکتبر گذشته شهرداری صهیونیستی قدس مدعی شد که پل المغاربه واقع در بخش قدیمی این شهر در حال فرو ریختن است و خطری برای شهروندان محسوب می‌شود بنابراین باید طی 30 روز تخریب شود.
 
بر اساس ادعای شهرداری قدس پل باب المغاربه پل موقتی ساخته شده از چوب است که احتمال آتش‌سوزی در آن وجود دارد و پس از تخریب بر اساس استانداردهای مهندسی ساخته خواهد شد.
 
این در حالی است که جنبش"صلح اکنون" اسرائیل نسبت به عواقب تخریب این پل هشدار داد و اعلام کرد که این کار به آغاز انتفاضه سوم منجر خواهد شد.
 
رژیم صهیونیستی 6 ماه قبل مجوز تخریب این پل و احداث پل دیگری بر اساس نقشه‌های اسرائیلی جهت یهودی‌سازی منطقه را صادر کرد.
 
دو روز پیش نیز اردن اقدام رژیم صهیونیستی در تخریب پل چوبی منتهی به باب المغاربه در قدس شریف را به شدت محکوم کرد.
 
"عبدالسلام عبادی" وزیر اوقاف و امور مقدسات اسلامی اردن در همین راستا ،اقدام نیروهای صهیونیستی جهت ایجاد پل جدید در مسیر باب المغاربه را به بهانه گسترش فضای نمازگزاران به شدت محکوم کرد.
 
وی تصریح کرد: باب المغاربه، یکی از مقدس‏ترین درهای مسجد الاقصی است و در دیوار براق واقع شده است که حضرت رسول در شب معراج، مرکب خود را به آن بسته بود.
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها