کد خبر: ۲۸۴۲۷۳
زمان انتشار: ۱۱:۳۶     ۱۷ دی ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598، چند روزی بیشتر تا شروع رقابت‌های ایران در جام ملت‌های آسیا باقی نمانده است. حالا دغدغه بسیاری از اهالی فوتبال نتایجی است که در این مسابقات به دست می‌آید. آن هم در شرایطی که حاشیه‌های متعددی پیرامون فدراسیون فوتبال و تیم‌ملی ایران وجود دارد. در چنین فضایی راهکارهای موسفیدهای فوتبال می‌تواند راهگشا باشد...

 

افشین پیروانی، معتقد است تیم کی‌روش اگر هم قهرمان آسیا شود،‌ چنین موفقیتی روی احساس و با تکیه بر توانایی بازیکنان به‌دست  می‌آید.

 

* تصمیم عجیب کی‌روش

افشین پیروانی ارزیابی‌اش از شرایط کنونی تیم‌ملی را اینگونه بیان می‌کند: «مشکل اصلی تیم‌ملی در شرایط فعلی بازی تدارکاتی است که شاید کمبود این دیدارها در روند کاری تیم کی‌روش تاثیرگذار باشد. البته این‌که با تیم دوم و ذخیره‌هایمان مقابل عراق قرار گرفتیم،‌ خودش جای بحث دارد زیرا دیگر فرصتی برای هماهنگی بازیکنان باقی نمانده و این آخرین دیدار تدارکاتی بود. البته با این وجود اگر تیم‌ملی ٥0 بازی تدارکاتی هم انجام می‌داد،‌ باز هم کار سختی پیش‌رو داشت.»

 

* ترکیب مثل جام‌جهانی

او در ادامه به حضور بازیکنان آینده‌دار در تیم‌ملی اشاره می‌کند: «با این‌که کی‌روش از نفرات جوان در بازی با عراق استفاده کرد و همچنین چهره‌های جدیدی از تهران با خود برده است،‌ به‌نظر نمی‌رسد تغییری در ترکیب تیم‌ملی نسبت به جام‌جهانی پیش بیاید. البته این را هم بگوییم که همین تیم در جام‌جهانی نمره قابل قبولی گرفت و با کمی تغییر در سیستم بازی می‌تواند موفق باشد زیرا ما در آسیا نیاز به حمله داریم و باید کمتر دفاعی بازی کنیم،‌ اگر چه در نهایت مهم برای فوتبال بیمار ما نتیجه است. اگر ما قهرمان جام ملت‌های آسیا شویم،‌ آیا کسی می‌آید از نحوه بازی دفاعی تیم‌ملی انتقاد کند. پس در وهله اول باید به فکر نتیجه باشیم و زیبا بازی‌کردن در درجه دوم قرار بگیرد.»

 

* در رنکینگ اول هستیم،‌ در واقعیت نه

پیروانی در پایان، درباره شانس تیم‌ملی برای رسیدن به قهرمانی آسیا خاطرنشان می‌کند:  ‌«ژاپن،‌ استرالیا و کره تیم‌های برتر آسیا به حساب می‌آیند و با وجود این‌که ایران در رده نخست رنکینگ آسیا قرار دارد اما خودمان هم می‌دانیم که پایین‌تر از آنها هستیم. من شانس قهرمانی تیم‌ملی را ٥٠‌ درصد می‌دانم. البته اگر قهرمان شویم یا همان دور گروهی کنار برویم،‌ نمی‌توانیم آن‌را متوجه شخص خاصی مثل سرمربی کنیم زیرا این تیم منتخب ایران است و از فدراسیون تا بازیکنان تماما در آن نقش دارند. مطمئن باشید اگر هم قهرمان شویم،‌ احساس و سنت در آن دخیل است زیرا در فوتبال ایران هیچ علمی دیده نمی‌شود.»

شهروند

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها