کد خبر: ۲۸۴۱۸
زمان انتشار: ۱۰:۱۶     ۰۷ آذر ۱۳۹۰
تهران- در آستانه خروج آمریكایی ها از عراق،عملیات مسلحانه برضد شهروندان عراقی همچنان ادامه دارد.

ايرنا : خبرگزاری فرانسه به نقل از یك منبع امنیتی عراق گزارش داد كه ظرف روز یكشنبه جاری دستكم چهار عراقی كشته ونه تن دیگر بر اثر حملات افراد مسلح به شهروندان غیر نظامی در بغداد وسایر شهرهای عراق زخمی شدند.

به گزارش گروه اخبار صوتی وتصویری ایرنا، یك منبع وزارت كشور عراق در این باره اعلام كرد كه بر اثر حمله روز یكشنبه به خودروی حامل كارمند وزارت امنیت ملی عراق ، وی و همسرش در منطقه قادسیه بغداد ، كشته شدند.

این خبرگزاری در ادامه اعلام كرد كه بر اثر انفجار یك بمب در یك خودروی غیر نظامی در شهر بعقوبه در شمال شرق بغداد دستكم یك مرد كشته وشش تن دیگر از جمله یك زن وتعدادی كودك زخمی شدند.

در موصل نیز یك غیر نظامی بر اثر حمله مسلحانه به یك رستوران در این شهر كشته شد.

در این شهر نیز بر اثر سقوط خمپاره در نزدیكی یك مركز پلیس در غرب موصل، یك رهگذر زخمی شد.

بر اساس این گزارش ، در شهر كركوك یك افسر نیروهای امنیتی كرد معروف به ( آسایش ) به همراه همسر خود بر اثر انفجار بمب در این شهر مجروح شدند.

در این رابطه ودر خلال روز شنبه دستكم 15 تن در سلسله انفجارها در نزدیكی بازار بغداد و نیز بر اثر حمله به یك اتوبوس حامل كارگران در این شهر، كشته شدند.

بصره نیز در روز پنچشنبه شاهد كشته شدن 19 تن وزخمی شدن 65 تن دیگر بود . این تعداد كشته وزخمی براثر وقوع تعدادی انفجار در یك بازار محلی وسط بصره حاصل شد .

خبرگزاری فرانسه در ادامه خاطر نشان كرد كه حملات یاد شده در آستانه خروج نیروهای آمریكایی از عراق كه قرار است تا پایان سالجاری میلادی انجام شود، صورت می گیرد.

از سوی دیگر، ژنرال لوید اوستن فرمانده نیروهای آمریكایی در عراق پیش بینی كرده بود كه عراق در هفته جاری شاهد برخی حوادث مسلحانه خواهد بود .

وی علت این حوادث را خروج تعدادی از نیروهای آمریكای از عراق دانست وگفت كه تلاش برخی از گروههای مسلح عراقی برای گسترش دامنه عملیات خود نیز از دیگر عوامل بروز ناامنی در برخی از مناطق می باشد.

خبرگزاری فرانسه در پایان تاكید كرد كه عراق باوجود گذشت هشت سال از سرنگونی رژیم صدام حسین همچنان شاهد عملیات مسلحانه می باشد . این عملیات مسلحانه تاكنون جان دهها هزار از مردم عراق را گرفته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها