کد خبر: ۲۸۴۱۰۷
زمان انتشار: ۲۰:۴۱     ۱۶ دی ۱۳۹۳
نکونام، کاپيتان تيم‌ملي ايران در صورت راهيابي تيم‌ملي کشورمان به فينال مسابقات و البته حضور در تمام ديدارها باز هم به صدر فهرست بيشترين کاپيتاني تيم‌ملي فوتبال ايران در رقابت هاي جام ملت‌هاي آسيا صعود نمي‌‌کند.
به گزارش "ورزش سه"، در طول پانزده دوره حضور ایران در رقابت های نهایی جام ملت های آسیا، علی دایی با دو دوره حضور و سرگروهی در 10 دیدار، در صدر فهرست کاپیتان های ایران در این رقابت ها قرار دارد. وی با حضور در مسابقات سال 2000 لبنان و 2004 چین و کسب یک عنوان سومی، این رتبه را به خود اختصاص داده است.

اما در رده دوم کاپیتان های ایران مرحوم سیروس قایقران قرار دارد که با سرگروهی ایران در 9 دیدار و حضور در رقابت های 1988 قطر و 1992 ژاپن و کسب یک عنوان سومی این عنوان را به دست آورده است.

اما رده سوم سرگروهی تیم ایران در رقابت های جام ملت های آسیا، پرافتخارترین کاپیتان نیز بود. قلیچ خانی با سرگروهی تیم‌ملی در دو تورنمنت جام ملت های آسیا، 1972 تایلند و 1976 ایران و انجام 8 دیدار در این رده قرار گرفته است.

که از قضا، وی هر دو بار نیز موفق به بالا بردن جام قهرمانی مسابقات شده است. حال در این دوره از رقابت ها جواد نکونام کاپیتان اول ایران که سابقه سرگروهی در 3 دیدار دوره قبلی ایران را داراست مترصد انجام کلیه دیدارهاست که تا رده دوم این فهرست صعود کند.

لازم به ذکر است آندرانیک تیموریان، مسعود شجاعی و سیدجلال حسینی کاپیتان های دوم تا چهارم ایران در این رقابت هاست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها