کد خبر: ۲۸۲۶۳
زمان انتشار: ۲۰:۰۷     ۰۵ آذر ۱۳۹۰
در آمریكا 17 میلیون كودك، یعنی از هر چهار كودك یك نفر، در فقر به سر می برند و بر تعداد كودكان ماشین خواب هم روز به روز افزوده می شود.
به گزارش ایرنا، برنامه تلوزیونی '۶۰ دقیقه' در شبكه سی بی اس (CBS) امروز شنبه به پدیده كودكان ماشین خواب در ایالات متحده اختصاص داشت.

گزارشگر برنامه '۶۰ دقیقه' با حضور در فلوریدا به جمع یك خانواده ماشین خواب پیوست تا با آریل ۱۵ ساله و برادر ۱۳ ساله اش، آستین، ملاقات كند.

مادر این دو، سال هاست كه درگذشته و پدرشان هم كه پیشه نجاری دارد، از زمان بحران اقتصادی در آمریكا بیكار بوده است. زمانی كه بانك خانه آنان را مصادره كرد، پدر خانواده این وانت بزرگ را خرید تا فرزندان او در خیابان نمانند.

اما ظاهرا فرزندان خانواده 'متزگر'، چندان هم شرمنده نیستند. آنان تنها دو نفر از یكهزار و صد دانش آموز بی خانمان در منطقه 'سمینول' ایالت فلوریدا هستند.

آرلی، دختر متزگر می گوید 'آنقدرها هم شرم آور نیست. این هم یك نوع زندگی است. شما باید كاری را كه درست است انجام دهید؛ اینطور نیست؟'

اما 'جید ویلی'، دختر هشت ساله و ماشین خواب، نظر دیگری دارد. او می گوید 'من نگرانم كه یك روز كسی بیاید و كیف مادرم را با خود ببرد!' جید تنها سه هفته است كه به جمع ماشین خواب ها پیوسته است.

جید همچنین می گوید: فكر می كردم در ماشین حبس می شویم، اما خانم مهربانی به نام 'بت' قرار است به ما پول دهد تا به خانه برویم.

بت داوالوس، خانمی است كه گروهی كمك رسان به دانش آموزان منطقه سمینول را مدیریت می كند. كار گروه او یافتن سرپناه های موقت برای دانش آموزان بی خانمان است.

داوالوس می گوید 'مردم پول ندارند. بیكاری افزایش یافته است. پس اندازها تمام شده است و خیلی سریعتر از آنچه تصور كنید، مردم به ماشین خواب ها تبدیل می شوند؛ چون همه گزینه هایشان مسدود شده است.'

بعضی از این كودكان ماشین خواب، بسیار خردمندتر از سن خود به نظر می رسند. آریل متزگر می گوید 'هر بار كه من نوجوانی را می بینم كه بر سر نداشته هایش با پدر و مادرش دعوا می كند، واقعا ناراحت می شوم. چون آنان می توانستند جای من باشند. البته من دوست ندارم كسی جای من باشد. اما آنان باید بیاموزند كه قدرشناس چیزها و كسانی باشند كه دارند. شاید این آخرین روزی باشد كه آنها را دارند.'

آرلی و برادرش 'آستین' روز را در كتابخانه عمومی سپری می كنند تا بعداز ظهر به خانه شان بازگردند: خانه ای از آهن؛ خودرویی كه در كنار خیابان پارك شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها