کد خبر: ۲۸۲۰۴
زمان انتشار: ۱۲:۴۷     ۰۵ آذر ۱۳۹۰
پلیس اوکلند تاکنون با بهره‌گیری از کمک دست‌کم 10 آژانس امنیتی مختلف برای مقابله با قیام ضدسرمایه‌داری مردم این شهر، 3 میلیون دلار صرف مقابله با این قیام کرده است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی "سکبی"، پلیس اوکلند حداقل از 15 آژانس امنیتی تقاضای کمک کرده بود تا در تاریخ 25 اکتبر این شهر را به صحنه نبرد گازهای اشک‌آور تبدیل کند. در تاریخ 25 اکتبر پلیس اوکلند به محوطه مجموعه اداری شهرداری و شورای شهر این شهر یورش برد که در آن اردوگاه معترضین برپا شده بود.

از جمله نهادهای امنیتی که به این درخواست پلیس اوکلند پاسخ مثبت داده بودند، یکی "پلیس بزرگ‌راه کالیفرنیا" و دیگری "اداره پلیس گیلوری" بود. در جریان این درگیری بیش از 80 نفر از معترضین دستگیر شدند و یکی از سربازان آمریکایی در جنگ با عراق به نام "اسکات اولسن" از ناحیه سر به شدت مجروح شد. تصاویر منتشر شده از سرکوب پلیس اوکلند در عین حال منجر به برانگیختن موجی از همبستگی با معترضین اوکلندی شد.

به نوشته این پایگاه اطلاع‌رسانی، سرکوب 25 اکتبر که در 14 نوامبر نیز به گونه‌ای دیگر تکرار شد، آبروی شهردار و اداره پلیس اوکلند را خدشه‌دار ساخت و راهبرد آنها در مباحث بین شهرداران و ادارات پلیس شهرهای مختلف زیر سوال رفت.

این گزارش حاکی‌ست که پلیس اوکلند برای سرکوب‌های فوق دست‌کم 3 میلیون دلار هزینه کرده است و البته این رقم بر اساس اسناد فاش شده توسط نهادهای دولتی در اوکلند به دست آمده و هنوز اسناد دیگری وجود دارد که فاش نگردیده است.

روز گذشته نیز پلیس اوکلند با حمله به تظاهرکنندگان ضدسرمایه‌داری که مراسمی را به مناسبت عید شگرگزاری برگزار کرده بودند، تعدادی از تظاهرکنندگان را دستگیر کرد که یکی از آنان همچنان در زندان به سر می‌برد.

از آغاز قیام ضدسرمایه‌داری مردم آمریکا در تاریخ 17 سپتامبر، اوکلند بیشترین حجم سرکوب را به خود اختصاص داده است. 

  

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها