کد خبر: ۲۸۱۵۵
زمان انتشار: ۱۰:۰۳     ۰۵ آذر ۱۳۹۰
در این مقطع زمانی به نظر می رسد که باراک اوباما خواهان به راه انداختن جنگ جدیدی است. آیا جنگ طلبان در آمریکا می خواهند مدل جنگ در لیبی را در سوریه پیاده کنند؟ اوضاع در سوریه به گونه‌ای است که بار دیگر آمریکا می‌خواهد از شرایط کشوری سوءاستفاده کند؛ دولت اوباما می‌خواهد با جنگ رسانه‌ای اهداف اصلی خود را در سوریه پیاده کند.
به گزارش الف به نقل از اپدنیوز، ژنرال وسلی کلارک پیشتر در کتاب خود با عنوان "برنده شدن در جنگهای مدرن" نوشت که منابع پنتاگون اندکی پس از حوادث ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به او گفتند که طرحهای جنگ علیه عراق، سوریه، لبنان، ایران، سومالی، سودان و لیبی آماده شده‌اند. کسی نیست که از آمریکا این سوال را بپرسد که آیا همین سیاستهای کاخ سفید عامل تنش در منطقه نبوده است؟ به نظر می رسد که جنگ علیه تروریسم بهانه‌ای بیش نیست و واشنگتن جهان را به سوی جنگ تمدن‌ها سوق می دهد. جوخه‌های مخفی آمریکا در بیش از ۱۲۰ کشور جهان فعالیت می‌کنند. در این راستا سازمان سیا برای کشتار مردم با موساد و سرویس اطلاعاتی انگلیس نیز همکاری گسترده‌ای دارد. مردم جهان در هیچ جایی از دنیا به خاطر این سیاستهای آمریکا و هم پیمانانش در امان نیستند.
 
در این راستا رسانه‌های آمریکا با گزارش‌های خود از این نوع سیاستهای واشنگتن حمایت کرده‌اند. مدتی بود که جریان رسانه‌ای آمریکا با اهداف پشت پرده تبلیغات روانی را علیه ایران به راه انداخته بود و اکنون نوبت به سوریه رسیده است. روزنامه‌های مهم آمریکا اخیرا در مقاله‌ها و گزارش‌های خود این گونه القا کرده‌اند که معترضان به شدت در سوریه سرکوب می شوند و تلاش می کنند با این نوع گزارش‌ها زمینه را برای حمله به سوریه فراهم کنند این در حالی است که این روزنامه‌ها به هیچ وجه در مقالات خود به این موضوع اشاره نمی کنند که گروههای مسلح در نقاط مختلف سوریه بارها نیروهای ارتش سوریه را هدف قرار داده‌اند و یا اینکه غرب خود با نفوذ بر مخالفان در سوریه در راستای براندازی نظام در این کشور برآمده است.
 
برای نمونه روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی در ۱۶ نوامبر در گزارشی ضمن اغراق در آمار کشته‌های ناآرامی‌ها سوریه نوشت: " فشارهای بین‌المللی علیه بشار اسد در نهایت ایجاد شده است اما این فشارها کافی نیست." مشخص است که این روزنامه آمریکایی با این روند قصد دارد زمینه را برای اینکه اقدامات مشابه لیبی در سوریه آغاز شود، فراهم کند حال آنکه نیروهای دولتی در سوریه در راستای مقابله با ناآرامی‌های تحت نفوذ غرب در این کشور مقابله می‌کنند. قطعا عوامل مخفی غرب در سوریه مخالفان در این کشور را هدایت می‌کنند. این گونه روزنامه‌های آمریکایی به هیچ وجه موج تظاهرات‌های حامیان بشار اسد را پوشش نمی‌دهند چون به نفع سیاستهای آمریکا نیست.
 
نیویورک تایمز در گزارش دیگری به اقدامات اتحادیه عرب علیه سوریه و تعلیق عضویت این کشور در این اتحادیه اشاره می کند. باید به این موضوع اشاره کرد که اکثر اعضای اتحادیه عرب تحت نفوذ غرب به ویژه آمریکا فعالیت می کنند و از اقدامات غیرقانونی واشنگتن حمایت کرده‌اند. اتحادیه عرب پیشتر نسبت به حملات گسترده غرب در عراق و افغانستان و کشتار هزاران نفر از انسانهای بی گناه بی تفاوت بوده است. اتحادیه عرب که در مورد اوضاع سوریه تا این حد فعال بوده مشخص نیست که چرا در قبال کشتار مردم در بحرین سکوت کرده است. اعضای اتحادیه عرب از ماه مارس از اقدامات شورشیان تحت نفوذ غرب در سوریه، ایجاد بی ثباتی و جنگ و اشغال سوریه حمایت کرده‌اند.
 
از جمله دیگر رسانه‌های آمریکا که علیه سوریه گزارش‌های بی پایه و اساس و نادرستی در راستای ایجاد القائات خاص ارائه می‌کنند، روزنامه واشنگتن پست است. این روزنامه در گزارش‌های خود به این موضوع اشاره نمی کند که چرا کشورهای مهمی همچون چین و روسیه با هرگونه اقدام تحریم و حمله به سوریه به شدت مخالف هستند. روسیه و چین نمی خواهند تجربه ایجاد منطقه پرواز ممنوع لیبی در سوریه رخ دهد.
 
روزنامه نیویورک تایمز در گزارش دیگری با این تیتر که "سوریه برای آمریکا تهدید محسوب می‌شود" تلاش کرده است به مردم آمریکا القا کند که به این دلیل سیاستهای واشنگتن علیه سوریه توجیه‌پذیر است چون سوریه برای امنیت آمریکا تهدید محسوب می شود اما اینکه سوریه چه تهدیدی برای آمریکا دارد جای سوال است. نه بشار اسد و نه حکومتش برای آمریکا و جامعه جهانی تهدید محسوب نمی‌شوند. روزنامه واشنگتن پست و شبکه‌هایی همچون سی.ان.ان و فاکس نیوز تلاش کرده‌اند کشورهای دیگر را به جان سوریه بیندازند و در این راستا ترکیه را هدف قرار داده‌اند. اما این سوال مطرح است که این رسانه‌های تحت امر دولت آمریکا زمانی که خود را حامی دموکراسی و حقوق بشر معرفی می کنند چرا از مردم بحرین یا فلسطین حمایت نمی کنند.
 
جریان رسانه‌ای در آمریکا موج جنگ روانی را علیه سوریه آغاز کرده است و به دلیل اینکه رسانه‌هایی همچون نیویورک تایمز و واشنگتن پست منابع شناخته شده و برجسته‌ای در این کشور محسوب مي‌شوند، گزارش‌ها و مقالاتشان بر مردم آمریکا تاثیر می گذارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها