کد خبر: ۲۸۰۱۷
زمان انتشار: ۱۹:۱۶     ۰۳ آذر ۱۳۹۰
اعتراض به توافق تجارت آزاد آمریکا- کره جنوبی در جنبش وال استریت
تعدادی از فعالان کره‌ای و آمریکایی که با توافق تجارت آزاد آمریکا و کره جنوبی مخالف هستند در اعتراض به پذیرش این طرح توسط دو کشور به جنبش اشغال وال استریت پیوستند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه "دموکراسی امروز"، جنبش اشغال وال استریت با یک گروه از فعالان مخالف توافق تجارت آزاد آمریکا-کره جنوبی ترکیب شد. معترضین به این توافقنامه در بیرون از یک جلسه که مامورین کره جنوبی در آن حضور داشتند در شهر نیویورک تجمع کردند.

"آدام ویزمن" سازمان دهنده آمریکایی این اعتراض از سرکوب مخالفان این طرح در پارلمان کره جنوبی و بیرون از آن انتقاد کرد.

وی گفت: خیلی شرم آور است که علیه چنین اعتراضات مسالمت آمیزی از سلاح‌هایی استفاده می‌شود که ممکن است باعث جراحات سنگین شود. رئیس جمهور کره جنوبی به جای رفتار خشونت آمیز با معترضین باید به دموکراسی احترام بگذارد و به حرف مردمش گوش کند. مردم کره جنوبی و مردم آمریکا توافق تجارت آزاد آمریکا-کره جنوبی را نمی‌خواهند.

"توافق تجارت آزاد با آمریکا-کره جنوبی" بزرگترین توافقی است که آمریکا از زمان امضای توافق تجارت آزاد با کانادا و مکزیک امضا کرده است.

کره‌ای‌ها معتقدند امضای این توافقنامه صنایع و تولید داخلی را به نابودی می‌کشاند.

"کیم دونگ کیون" سازمان دهنده کره‌ای این اعتراض نیز گفت: مردم کره جنوبی و مردم آمریکا فقط یک درصد از توافق تجارت آزاد بین کره جنوبی و آمریکا سود می‌برند و 99درصد به ضرر مردم هر دو کشوراست و دلیل اینکه ما از هر دو کشور در اعتراض به این طرح در جنبش اشغال وال استریت حضور یافتیم همین است.
 
انتهای پیام/م.ص

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها