کد خبر: ۲۷۹۳۵
زمان انتشار: ۱۰:۳۰     ۰۳ آذر ۱۳۹۰
نویسنده مشهور روسی:
نویسنده و تاریخ شناس مطرح روسیه اظهار داشت، آمریکا گرفتار جنون امپراتوری است و از این بابت ثبات و امنیت جهان را در معرض تهدید قرار داده است.

به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از خبرگزاري فارس "میخایل پاپنکو" نویسنده روسی  فشارهای اخیر غرب به ایران به بهانه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را بدون توجیه و غیر قابل قبول دانست.
 
وی با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری در رابطه با اهداف آمریکا و غرب در مورد جمهوری اسلامی ایران، گفت: رهبر ایران در بیانیه خود آمریکا را بزرگترین تروریست جهان عنوان کردند که تعریف و شناخت واقعی از واشنگتن می‌باشد.
 
این نویسنده روس با یادآوری عملکرد آمریکا در 2 دهه اخیر، خاطرنشان کرد، همه اختلافات و جنگ‌های بیست سال اخیر به‌طور مستقیم و یا غیرمستقیم به سیاست‌های کاخ سفید ارتباط دارد. آمریکا بدون توجه به اراده ملت‌ها به صورت خودخواهانه حکم قانونی بودن یا نبودن وجود دولت‌های مستقل را صادر می‌کند و چنانچه واشنگتن تشخیص دهد که در کدام کشور "حقوق بشر و آزادی‌های دموکراتیک" با مشکل مواجه می‌باشند به خود حق می‌دهد تا به حل این موضوع کمک کند.
 
وی تصریح کرد، در این زمینه اعمال تحریم‌ها، برگزاری عملیات‌های ویژه، حملات هوایی و مداخله مستقیم نظامی از ابزارهای همیشگی آمریکا محسوب می‌شود.

همچنین با تشخیص آمریکا، "رهبران نامشروع" همانند پیشوایان شورشی قبایل دوران امپراتوری روم، مواجه با حکم اعدام می‌شوند که سرنوشت فاجعه‌بار "صدام حسین" و "معمر قذافی" دلیل قضاوت‌های خاص آمریکا به عنوان حامی حقوق بشر و دموکراسی در سطح جهانی است.
 
"پاپنکو" با یادآوری از آنکه مردم اروپا خاطره خوشی از واشنگتن ندارند، گفت: یک زمانی در اروپا کشور پهن‌آوری با نام یوگوسلاوی وجود داشت که شش جمهوی را فرا گرفته بود. این کشور در طول ده‌ها سال در اروپا و سیاست جهانی، نقش چشم‌گیری ایفا می‌کرد. اما آمریکا و متحدینش این کشور را از طریق ایجاد مناقشه و سپس حمله‌های هوایی و نظامی که صدها هزار نفر کشته و معلول به جای گذاشت، تجذیه کردند و حالا دیگر میزان استقلال کشورهای جدید کاملا بستگی به اراده واشنگتن دارد.
 
این نویسنده روس با بیان این نکته که آمریکا به بهانه وجود سلاح‌های شیمیایی به عراق تجاوز نظامی کرد اما به جای آن به میادین نفتی این کشور دست یافت و این سرزمین باستانی را تخریب کرد.
 
پاپنکو مهار لجام‌گسیختگی آمریکا را وظیفه مهم بشر امروز عنوان کرد و افزود، حالا این کشور  چشم خود را به سوی ایران دوخته است، به سوی کشوری که سابقه چندهزارساله فرهنگی دارد. آمریکا و غرب ایران را به تلاش برای به دست آوردن سلاح هسته‌ای مظنون می‌دانند در حالی که هیچ دلیلی در تایید این ادعایشان در اختیار ندارند.

وی در ادامه گفت: شوروی در زمان خود با بلندپروازی‌های آمریکا مقابله کرد، هرچند خود شوروی نیز از تحمیل جهان‌بینی خاص خودش بر باقی بشریت پرهیز نمی‌نمود. رهبران شوروی به خاطر پیروزی افکار کمونیستی گروه‌های مبارز با امپریالیسم را تحت حمایت قرار داده و آنها را نهضت‌های آزادی‌خواه ملی عنوان می‌کردند.
 
این صاحب‌نظر روس با اشاره به سابقه تحمیل دیدگاه‌ها و خواسته‌های نامشروع قدرت‌ها به ملت‌های دیگر، خاطرنشان کرد، در نیم قرن پیش دنبال روی از چنین سیاستی جهان را به مرز جنگ سوم جهانی نزدیک کرده بود و اینک به دلیل رفتار بی‌خردانه واشنگتن بشر با وضع مشابهی رو به رو شده است.
 
پاپنکو در پایان مصاحبه اختصاصیی خود با فارس، گفت: متاسفانه آمریکا که گرفتار جنون جهانگیری شده، با اقدامات غیرمنطقی و نامشروع خود بیش از پیش زمینه فاجعه جهانی را فراهم می‌کند. بنابراین امروز همه مردم آزاده و آزادی‌خواه دنیا قطع نظر از تعلق سیاسی و دینی‌اشان باید این ندا را سر دهند که "واشنگتن! دست از سر ایران بردار!"
 
انتهای پیام/م

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها