کد خبر: ۲۷۹۲۳
زمان انتشار: ۰۳:۰۴     ۰۳ آذر ۱۳۹۰
اعتراضات به خارج از پارلمان کشیده شد/
هزاران کره ای در اعتراض به پذیرش "توافق تجارت آزاد کره جنوبی-آمریکا" که روز گذشته در یک جلسه جنجالی در پارلمان به تصویب رسید به خیابانها ریختند
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "یونهاپ"، هزاران شهروند، دانشجو و کارگران کره‌ای در اعتراض به پذیرش توافق تجارت آزاد کره جنوبی و آمریکا علیه حزب حاکم این کشور، یکی از خیابان‌های اصلی سئول پایتخت این کشور را اشغال کردند. این اعتراضات با مقاومت پلیس و پاشیدن آب جوش به معترضان روبرو شد.
حدود سه هزار کره‌ای نیز در "میونگ دانگ" تجمع کرده و خواستار لغو این توافق شدند. آنها اعلام کردند مبارزات خود را علیه نمایندگانی که به این طرح رای مثبت دادند تا انتخابات آوریل آینده ادامه خواهند داد.
همچنین کره شمالی نیز قرارداد جنجالی "تجارت آزاد کره جنوبی و آمریکا" که توسط پارلمان کره جنوبی مورد پذیرش قرار گرفت را محکوم کرد و اعلام کرد که این اقدام با واکنش شدید مردم و احزاب مخالف روبرو می‌شود.

حزب حاکم کره جنوبی که پارلمان را تحت کنترل خود دارد قرارداد تجارت آزاد با آمریکا را دیروز مورد تصویب قرار داد. جلسه تصویب این طرح به درگیری فیزیکی میان نمایندگان موافق و مخالف و انفجار یک گازاشک آور توسط یکی از نمایندگان مخالف انجامید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها