کد خبر: ۲۷۸۴۵
زمان انتشار: ۱۲:۴۹     ۰۲ آذر ۱۳۹۰
در حالي كه باراك اوباما قصد داشت تا در ايالت نيوهمپشاير به ايراد سخنراني در خصوص وضعيت اقتصادي آمريكا بپردازد، معترضان ضد سرمايه‌داري با فريادها و شعارهاي خود مانع از اين كار شدند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نوشته روزنامه ديلي ميل، باراك اوباما، رئيس جمهوري آمريكا كه به منظور انجام سخنراني در اين ايالت واقع در شمال شرقي آمريکا به دبيرستان مركزي شهر رفته بود، در آنجا با معترضان ضد سرمايه‌داري آمريكايي روبه‌رو شد.

زماني كه اوباما سخنراني خود را آغاز كرد، معترضان با صداي بلند مانع سخنراني او شدند و شعار دادند: بيش از 4.000 معترض مسالمت جو دستگير شده‌اند، در حالي كه بانكداران به نابودي اقتصاد آمريكا ادامه مي‌دهند.

رئيس جمهوري آمريكا سخنراني خود را متوقف كرد و اجازه داد تا اين معترضان حرف‌هاي خود را بزنند. هواداران اوباما نيز به مقابله برآمده و شعار "اوباما، اوباما" سر دادند.

پس از آن اوباما به هوادارانش گفت "كافي است كافي است"، هر دو گروه ساكت شدند و رئيس جمهوري آمريكا سخنراني خود را آغاز كرد.

وي گفت: گوش كنيد، مي‌خواهم امروز درباره يك سري از مسائل با شما صحبت كنم. من به حرف‌هاي شما ارج مي‌نهم اما بگذاريد من هم ادامه دهم و حرف خود را بزنم.

وي تاكيد كرد: افراد زيادي در نيويورك و در سراسر كشور با الهام از جنبش "اشغال" به خيابان‌ها ريخته‌اند و احساس عميقي از سرخوردگي دارند.

وي افزود: احساس سرخوردگي عميقي وجود دارد؛ درباره اين حقيقت كه احساس مي‌شود روياي آمريكايي كه مبني بر اين است كه اگر شما سخت كار كنيد و اگر پشتكار داشته باشيد مي‌توانيد آن را محقق كنيد، در حال محو شدن است و در آمريكا شرايط قرار نبود كه بدين شكل باشد.

اين نخستين بار نيست كه سخنراني‌هاي باراك اوباما با اخلال از سوي مردم معترض روبه‌رو مي‌شود. در ماه‌هاي اخير اوباما با عكس العمل‌هاي مشابهي از سوي مردم معترض در جريان سخنراني در سانفرانسيسكو و وست هاليوود مواجه شده بود.

سفر اوباما به ايالت نيوهمپشاير كه نخسين سفر وي به اين محل طي دو سال گذشته است، با اين هدف انجام شد تا راي مردم اين ايالت را در انتخابات رياست جمهوري سال 2012 به نفع خود جلب كند.

گروهي از معترضان در بيرون از ساختمان دبيرستان مركزي شهر تجمع كرده و علامت‌هايي را در دست داشتند كه روي آنها نوشته شده بود "اوباما كار نمي‌كند" و سخنراني اوباما نيز توسط گروهي از مردم كه به انعكاس سر خوردگي و اعتراض جنبش "اشغال وال استريت" مي‌پرداختند، با اخلال مواجه شد.

پس از سخنراني يكي از اعضاي جنبش اعتراضي در حالي كه اوباما با مردم دست مي‌داد به وي نزديك شد و يادداشتي را به وي داد.

در اين تكه كاغذ پيامي از سوي معترضان نوشته شده بود كه به اين شرح بود: آقاي رئيس جمهور بيش از 4.000 معترض مسالمت جو بازداشت شده‌اند، در حالي كه بانكداران به نابود كردن اقتصاد آمريكا ادامه مي‌دهند. شما بايد حملات عليه حقوق اوليه ما را متوقف كنيد. سكوت شما اين پيام را مي‌دهد كه سركوب پليس قابل پذيرش است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها