کد خبر: ۲۷۷۹۱۷
زمان انتشار: ۰۲:۵۳     ۲۲ آذر ۱۳۹۳
کتاب انديشه‌هاي اقتصادي مقام معظم رهبري با عنوان راهبردهاي اقتصادي زير نظر دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي منتشر شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه خبری تحلیلی هم اندیشی : به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، کتاب انديشه­‌هاي اقتصادي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) با عنوان راهبردهاي اقتصادي با رجوع به بيانات معظم­له در طول دوره زعامت ايشان، الگوي مناسبي از نحوه نگرش ايشان به حوزه اقتصاد به جويندگان و مشتاقان اين حوزه ارايه مي­‌دهد که در هفت فصل و به شرح زير زير نظر دکتر محمد رضا مخبر دزفولي تدوين شده است:

در فصل اول اين مجموعه به تشريح ارکان اقتصاد در جامعه اسلامي پرداخته و «نيروي انساني»، «کار»، «توليد»، «ثروت» و «سرمايه» را به عنوان زيربناي چرخه اقتصادي کشور معرفي مي‌­کند.

در فصل دوم لزوم اهتمام به «اجراي عدالت» در کنار «پيشرفت و حرکت اقتصادي» که از اهداف قانون اساسي و نظام اسلامي است، مورد توجه قرار گرفته است.

فصل سوم به بررسي موضوعات مهمي نظير «اصل 44 قانون اساسي»، «اهداف قانون‌گذار از تدوين طرح مذکور» و وظايف مسئولان در اجراي اين طرح و «سند چشم‌انداز 20 ساله»، «طرح تحول اقتصادي»، «صندوق توسعه اقتصادي» مي­‌پردازد.

فصل چهارم سعي دارد با بررسي نظرات و ديدگاه­هاي رهبر انقلاب در باب «استقلال اقتصادي»، «اقتدار اقتصادي»، «کشاورزي»، «صنعت»، «بازرگاني» و... تعريفي روشن و جامع ارائه دهد وظايف مسئولان در اين امر را مشخص کند.

مسائل پيش­ روي اقتصاد کشور مانند «مفاسد اقتصادي»، «مبارزه با فساد»، «اقتصاد مقاومتي» و مسائلي از اين دست موضوع فصل پنجم کتاب حاضر را شامل مي‌شود.

فصل ششم تلاش دارد «دشمن‌شناسي» و «لزوم برخورداري از بصيرت اقتصادي» را به عنوان ضروريات متذکر شده و سياست­‌هاي مختلف دشمنان را براي ضربه زدن به اقتصاد کشور را تبيين کند.

در فصل هفتم و انتهايي کتاب، راهبردي اقتصادي شامل «رجوع به اقتصاد اسلامي»، «جهاد علمي و اقتصادي» و «اقتصاد مقاومتي» به‌عنوان راهکارهاي اساسي در جهت رفع مشکلات و کاستي‌هاي اقتصادي جامعه اسلامي ايران معرفي مي‌شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها