کد خبر: ۲۷۷۲۳۵
زمان انتشار: ۱۳:۵۰     ۱۸ آذر ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 ، سخنگوی کلینیک ژنو گفت: به فلیکس بائز نه تنها ZMab بلکه دارویی ضدسرماخوردگی به نام Favipiravir داده می شد که یک شرکت دارویی ژاپنی تولید کرده و هنوز در مرحله آزمایش است.

محققان ژاپنی با آزمایش داروی سرماخوردگی روی بیماران مبتلا به ابولا توانستند راهی جدید برای درمان این بیماری پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بدنبال گسترش بیماری ابولا در آفریقا گروهی از تیم های پزشکی به تناوب برای کمک به بیماران درگیر راهی کشورهای آفریقایی شدند.

فلیکس بائز یکی از پزشکانی است که همراه با 255 پزشک و پرستار کوبایی دیگر عازم غرب آفریقا شده بود تا از بیماران مبتلا به ابولا مراقبت کند.پس از آنکه این پزشک خود مبتلا به ابولا شد او را به کلینیک ژنو منتقل کرده و با داروی سرماخوردگی به نام ZMab که در کانادا ساخته شده و هنوز در مرحله آزمایش است تحت درمان قرار دادند.

به گفته یک پزشک مسئول کلینیک ژنو، حال بیمار کوبایی پس از دو روز استفاده از این دارو رو به بهبودی رفت.

از سوی دیگر همزمان یک پزشک ایتالیایی که با ویروس خطرناک ابولا در شهر رم در حال مبارزه بود نیز، با همین دارو تحت معالجه قرار گرفت.

سخنگوی کلینیک ژنو گفت: به فلیکس بائز نه تنها ZMab بلکه دارویی ضدسرماخوردگی به نام Favipiravir داده می شد که یک شرکت دارویی ژاپنی تولید کرده و هنوز در مرحله آزمایش است.

سازمان بهداشت جهانی این دارو را در لیست داروهایی قرار داده که ممکن است بتوان با آن ابولا را درمان کرد.بائز که در سیرالئون مبتلا به ابولا شده بود به درخواست سازمان جهانی بهداشت به ژنو انتقال یافته بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها