کد خبر: ۲۷۶۸۸۶
زمان انتشار: ۱۱:۰۲     ۱۷ آذر ۱۳۹۳
تولیت عتبه مقدس حسینی همایش اربعین را بزرگ‌ترین گردهمایی آرام و صلح آمیز جهان خواند و گفت: زائران به حرکت صلح آمیز و شجاعانه خود ادامه می‌دهند، هر چند از سوی گروه‌های معاند و دست پرورده آمریکا فراوان تهدید شوند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین شیخ مهدی کربلایی تولیت عتبه مقدس حسینی در دیدار مسؤول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق و همراهان وی، خواستار ارائه آموزش فرهنگ اسلامی صحیح به عزاداران حسینی شد.

وی در ادامه با اشاره به راهپیمایی پرشور اربعین حسینی که شکوه آن امسال بیش از سالهای گذشته بوده است، به نقل از برخی از خبرگزاری‌ها، گفت: این همایش بزرگ‌ترین گردهمایی آرام و صلح آمیز در همه کشورهای جهان است.

نماینده آیت الله سیستانی و امام جمعه کربلا افزود: این رسانه‌ها جمعیت فعلی در ایام اربعین را بیش از سه برابر اجتماع سالیانه حجاج بیت الله الحرام در مکه مکرمه دانسته اند و البته باید بدانند که زائران به حرکت صلح آمیز و شجاعانه خود ادامه می‌دهند، هرچند از سوی گروه‌های معاند و دست پرورده آمریکا فراوان تهدید شوند.

حجت الاسلام والمسلمین کربلایی با بیان اینکه جمعیت راهپیمایی کننده در مسیرهای مختلف از کشورهای خارجی بیش از سه برابر سالهای گذشته افزایش یافته است، ابراز کرد: ملت عراق در پذیرایی از این جمعیت، سنگ تمام گذاشتند به طوری که در شهر ناصریه سفره ای را به طول 15 کیلومتر برای اطعام زائران پهن کردند.

وی همچنین بر آموزش فرهنگ اسلامی صحیح به عزاداران حسینی تأکید کرد و افزود: وضع فرهنگی نسبت به سالهای گذشته بهتر شده است و ما هم به نوبه خود تلاش کردیم که در مسیر پیاده روی اربعین، اقامه نماز جماعت را در موکب‌ها با دعوت از حوزه علمیه نجف برگزار و به سؤالها و پرسشهای مراجعه کنندگان پاسخ دهیم.

امام جمعه کربلا با بیان اینکه کار فرهنگی ضروری است اما نیاز به صبر و برنامه ریزی بلند مدت دارد، گفت: خوشبختانه جلوی برخی از بدعت هایی که از سوی دشمن هدایت می‌شد را گرفتیم و آن را به یک فرصت تبدیل کردیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها