کد خبر: ۲۷۶۸۷
زمان انتشار: ۱۷:۲۰     ۰۱ آذر ۱۳۹۰

 رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه لاریجانی اگر رئیس دانشگاه می‌شد یک میلیون حق ریاست می‌گرفت اما الان حق ریاست دریافت نمی‌کند، گفت: ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری اصلا تبعیض ناروا نیست.

 به گزارش فارس، احمد توکلی نماینده مردم تهران و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) در مخالفت با دو فوریت طرح حذف تبصره۳ ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶، در ابتدای سخنانش به باهنر که ریاست جلسه را برعهده داشت، تذکر داد که این حق قانونی نمایندگان است که از صحن علنی خارج شود و کارمند مقابل درب خروجی مجلس نمی‌تواند جلوی خروج نمایندگان را بگیرد. 
 
وی با ذکر این نکته که طراح و موافق این طرح بیشتر راجع به محتوای آن صحبت کردند، گفت: مجلس هفته گذشته استفساریه‌ای را به تصویب رساند که برخی از کلمه مادام‌العمر درباره آن مصوبه مجلس استفاده کرده‌اند و موجب عصبانیت مردم شد البته مردم در این زمینه حق دارند.
 
توکلی با ذکر این نکته که اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری فوریت ندارد، تأکید کرد: سال آینده اعتبار این قانون به اتمام می‌رسد و نمایندگان می‌توانند آن را اصلاح کنند. 
 
وی با بیان اینکه ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری اصلا تبعیض ناروا نیست، یادآور شد: اغلب این افراد از جای قبلی حقوق می‌گیرند چرا‌که حقوق آنان بیشتر است و ما در حال تراشیدن سر بی‌صاحب هستیم. 
 
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با تأکید بر اینکه مقامات سیاسی ساعت کاری مشخصی ندارند، تصریح کرد: عموم قاطع نمایندگان مجلس شب و روز ندارند.
 
وی ادامه داد: همین آقای دکتر لاریجانی اگر رئیس دانشگاه می‌شد، یک میلیون تومان حق ریاست می‌گرفت اما آقای لاریجانی الان حق ریاست نمی‌گیرد و اگر نمایندگان تصور می‌کنند که قانون فعلی تبعیض نارواست، باید خود ماده ۷۱ را حذف کنند و حذف تبصره این ماده مشکلی را حل نمی‌کند. 
 
توکلی اضافه کرد: بنده پیشنهاد می‌کنم که اجازه دهید اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری به سال آینده موکول شود و مشکل این است که دوشنبه هفته گذشته تصمیم غلط و اشتباهی صورت گرفت و با حفظ احترام انگیزه طراحان، از آنان می‌خواهم که به فوریت این طرح رأی ندهند و اصلاح این قانون را به سال آینده موکول کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها