کد خبر: ۲۷۶۷۳۴
زمان انتشار: ۲۳:۰۲     ۱۶ آذر ۱۳۹۳
به گزارش "ورزش سه"، اولین بار دو تیم بارسلونا و اسپانیول در سال 1929 در نوکمپ مقابل یکدیگر قرار گرفتند که به برتری 1-0 بارسا انجامید. اسپانیول 10 سال بعد، اولین برد خود در نوکمپ را با همین نتیجه جشن گرفت. دو تیم تاکنون 79 بار در نوکمپ به مصاف یکدیگر رفته اند که سهم بارسا 61 پیروزی بوده و اسپانیول نیز 9 بار پیروز شده است.

اسپانیول در 5 فصل اخیر، هرگز در نوکمپ به گل دست نیافته اما شاید یکی از شیرین ترین خاطرات این تیم از سفر به نوکمپ بر می گردد به 9 ژوئن سال 2007. در آن بازی، بارسلونا برای نزدیکتر شدن به کسب عنوان قهرمانی لالیگا، باید اسپانیول را شکست می داد.



در آن بازی، "رائول تامودو"، مهاجم و کاپیتان ملی پوش اسپانیول، ابتدا این تیم را از بارسا پیش انداخت. در ادامه، مسی دو گل زد تا بارسا از میهمانش پیش بیفتد(گل اول او با دست به ثمر رسیده بود). اما این پایان کار نبود. در دقیقه پایانی بازی، تامودو گل تساوی را وارد دروازه بارسا و ویکتور والدس کرد. در همان لحظه، رود فان نیستلروی در زمین ساراگوزا گل تساوی رئال را به ثمر رساند تا در چند ثانیه، سرنوشت لالیگا به نفع رئال عوض شود.

همین تساوی و گل تامودو باعث شد تا در هفته پایانی، بارسلونا قهرمانی را از دست بدهد و رئال با برتری 3-1 بر مایورکا قهرمان لالیگا شود.تامودو تا پایان دوران فوتبالش در اسپانیا، هرگاه به نوکمپ آمد با سوت های اعتراضی شدید هواداران بارسا روبرو شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها