کد خبر: ۲۷۶۶۸۴
زمان انتشار: ۲۲:۴۷     ۱۶ آذر ۱۳۹۳
باید به سراغ اصلاح ساختارهای اقتصادی برویم. نباید فکر کنیم با لغو یا کاهش تحریمها تمام مشکلات اقتصادی کشور حل میشود. این تلقی درستی از شناسایی مشکلات اقتصادی نیست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز،،جمشید پژویان با بیان اینکه سومدیریت و سیاستهای نادرست اقتصادی داخلی مهم ترین مشکل اقتصاد ایران است گفت: اگر بخواهیم میان تحریمهای خارجی و سومدیریت داخلی  در نابه سامانی و اشتباهات اقتصادی وزن قائل شویم بدون شک وزن سیاستهای نادرست داخلی بیشتر است.

رئیس سابق شورای رقابت ایران در گفتگو با تراز توضیح داد: برخی ها فکر میکنند اگر تحریمهای خارجی رفع شود مشکلات اقتصادی کشور نیز به پایان خواهد رسید در صورتی که این تحلیل و فرضیه آنها اشتباه است و به هیج وجه نظر آنها درست نیست.‌

وی در ادامه با بیان اینکه دیپلماسی دولت یازدهم در مناسبات بین المللی کاملا مناسب است گفت: پیش بینی میکنم دولت یازدهم میتواند به زودی با غرب به توافقات سیاسی خوبی دست پیدا کند و این توافقات نیز میتواند برای اقتصاد ایران مفید باشد، اما باید توجه داشت که نتیجه مذاکرات هرچه باشد تاثیر بلندمدتی دراقتصاد ایران نخواهد داشت.

 وی توضیح داد: ما باید به سمت اصلاح ساختارها برویم؛ اقتصاد ایران هم اکنون دارای یک ساختار نامناسب و بیمار است و تا این ساختارهای ناسالم و بیمار اقتصادی کشور تغییر نکند بدون شک لغو و کاهش تحریمهای خارجی نیز نخواهد توانست  اقتصاد ایران را نجات دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها