کد خبر: ۲۷۴۹۵۳
زمان انتشار: ۱۳:۵۶     ۱۰ آذر ۱۳۹۳
نامزد حزب جبهه گسترده اروگوئه پیروز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، بر اساس گزارش دیوان عالی انتخاباتی اروگوئه «تاباره باسکز» رئیس جمهور سابق این کشور و نامزد حزب جبهه گسترده توانست با کسب رأی بیشتر از رقیب خود «لوئیس لاکایه پو» پیروز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور آمریکای لاتینی گردد.
 
شمارش نهایی آرای انتخابات ریاست جمهوری اروگوئه نشان می‌دهد که «باسکز» 56.6 درصد و «لاکایه پو» 43.4 درصد از آراء را در این انتخابات کسب کرده‌اند.
 
باسکز با ایراد سخنرانی در جمع هواداران خود اعلام کرد: مردم اروگوئه با انتخاب من نشان دادند که علاقه‌مند به ایجاد دموکراسی و خدمات عمومی بهتر در جامعه هستند.
 
هزاران نفر از حامیان حزب جبهه گسترده اروگوئه با برپایی جشن در امتداد یک خیابان اصلی در مونته ویدئو (پایتخت اروگوئه) خوشحالی خود را از پیروزی تاباره باسکز در انتخابات ریاست جمهوری این کشور نشان دادند.
 
مردم اروگوئه با انتخاب باسکز همچنین نشان دادند که طرفدار ایجاد برخی از اصلاحات از جمله قانونی کردن تولید و فروش ماری جوانا در این کشور هستند.
 
باسکز در سال‌های 2005-2010 رئیس جمهور اروگوئه بوده و به عنوان اولین رهبر چپ‌گرا‌ها دستور کاری را شامل اجرای اصلاحات رفاه اجتماعی همراه با سیاست‌های اقتصادی محافظه کارانه مبنای عمل خود قرار داده بود.
 
در سال جاری مردم اروگوئه همانند برزیل و بولیوی به عنوان کشورهای آمریکای لاتین مجددا نامزدی از حزب چپ را برای ریاست جمهوری کشورهای خود برگزیده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها