کد خبر: ۲۷۳۸۰
زمان انتشار: ۱۰:۴۸     ۳۰ آبان ۱۳۹۰
وزیر نفت در مصاحبه با شبکه الجزیره هشدار داد کشورش در صورت نیاز از نفت به عنوان ابزار سیاسی استفاده خواهد کرد و این کار برای دنیا "مشکلات جدی" ایجاد می کند.
فارس: وزیر نفت در مصاحبه با شبکه الجزیره هشدار داد کشورش در صورت نیاز از نفت به عنوان ابزار سیاسی استفاده خواهد کرد و این کار برای دنیا "مشکلات جدی" ایجاد می کند.

  وزیر نفت ایران تاکید کرد کشورش نمی خواهد از نفت به عنوان ابزار سیاسی استفاده کند اما اگر لازم باشد این کار را انجام خواهد داد.

رستم قاسمی که در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره سخن می گفت تاکید کرد: در حال حاضر هیچ نیازی به استفاده از نفت به عنوان ابزار سیاسی نداریم. اما در شرایطی که ما مجبور شویم و چنین کاری را ضروری بدانیم از آن به عنوان ابزار استفاده خواهیم کرد.
 
وزیر نفت ایران گفت هیچ تهدیدی علیه  تولید یا صادرات نفت کشورش وجود ندارد و جریان عرضه نفت ایران به بازارهای جهانی همچنان ادامه خواهد یافت. به گفته وی ذخایر نفت ایران 154.8 میلیارد بشکه برآورد شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ وی هشدار داد هرگونه توقف صادرات نفت ایران "مشکلاتی جدی" برای بازار جهانی نفت ایجاد می کند.

قاسمی همچنین با اشاره به نشست آتی اوپک در مورد موضع ایران در این نشست گفت ما "قیمتی عادلانه" را برای نفت در نشست آتی اوپک جستجو می کنیم. وی اضافه کرد بازار جهانی در حال حاضر با کمبود عرضه مواجه نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها