به گفته رئیس شرکت عرف ایران طراحان این شرکت نسل جدیدی از سرعتگیرها را با الهام از مدل یکی از شرکتهای هلندی طراحی و پس از انجام آزمایشات لازم این سرعتگیرها در معابر شهر نصب میشوند.
خلیلی در مورد ویژگیهای این سرعتگیرها گفت: ابتدا و انتهای این سرعتگیرها ثابت است؛ اما میتوان بنا به شرایط معبر مذکور ارتفاع و طول این سرعتگیر را افزایش و یا کاهش داد واین سرعتگیر بسیار پهن است، این در حالی است که بر اساس طراحی جدید سرعتگیرها، هنگام حرکت خودرو از روی آنها خودرو به لرزه میافتد(اسکرید) و سبب هوشیاری راننده را فراهم میکند.
وی با اشاره به اینکه در صورتی که آسفالت مشکلی نداشته باشد این سرعتگیرها میتواند تا سه سال عمر مفید داشته باشند، گفت: حدود شش ماه بر روی این سرعتگیرها کارهای تحقیقات صورت گرفت و حالا با مثبت ارزیابی شدن اثر این سرعتگیرهای جدید، شاهد نصب آنها در برخی معابر خواهیم بود.خلیلی با بیان اینکه سرعتگیرهای جدید به صورت پلهپله و خطوط لرزاننده (اسکرید) طراحی شدهاند و سبب هوشیاری راننده میشود، گفت: سرعتگیرها در معابر با بررسی نوع سرعت، میزان و ... جانمایی میشود.