کد خبر: ۲۷۱۹۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۵     ۲۹ آبان ۱۳۹۰
به گزارش سرويس حوزه و مراجع 598 به نقل از روابط عمومي مرکز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمين محمودرضا جمشيدي در جلسه مشترک با مسئولان معاونت پژوهش مرکز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران تنها آشنايي طلاب با اصول تحقيق و پژوهش را ناکافي دانست و اظهار کرد: معاونين مدارس علميه و متصديان امر در مديريت‌هاي استاني حوزه‌هاي علميه خواهران نيز بايد آشنايي لازم را با اين مقوله داشته باشند.
وي با بيان اينکه بايد نظام جامع پژوهش در حوزه‌هاي علميه خواهران طراحي شود، بيان کرد: در اين زمينه مي‌توان از تجربيات مراکز حوزوي ديگر نيز بهره برد.
مدير حوزه‌هاي علميه خواهران کشور با اشاره به ظرفيت مراکز همسوي حوزوي تصريح کرد: معاونت پژوهش مرکز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران با استفاده از اين ظرفيت مي‌تواند فعاليت‌هاي پژوهشي خود را توسعه دهد.
وي با اشاره به ويژگي‌هاي برجسته حوزه‌هاي علميه خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه در مدرسه علميه آيت‌الله العظمي گلپايگاني روزانه حدود 600 جلسه درس تشکيل مي‌شود که اگر قرار بود اين جلسات در نظام دانشگاهي تشکيل شود، بايد هزينه‌هاي کلاني صرف آن مي‌شد.
مدير حوزه‌هاي علميه خواهران کشور با اشاره به ايجاد تشکل‌هاي پژوهشي در مديريت‌هاي استاني و واحدهاي حوزوي خواهران اظهار کرد: حوزه‌هاي علميه خواهران در زمينه فرهنگ‌سازي پژوهش توفيق داشته است و خواهران طلبه در زمينه پژوهش، انگيزه‌هاي قوي‌ دارند.
وي با بيان اينکه اين انگيزه‌ها مي‌تواند مولد فرهنگ عميق پژوهش باشد، اضافه کرد: ظرفيت عظيم پنهاني که در خواهران طلبه وجود دارد، مي‌تواند حرکت‌هاي بزرگي انجام دهد.
‌جمشيدي راه‌اندازي گروه‌هاي پژوهشي را موجب هويت‌بخشي به فعاليت‌هاي پژوهشي بانوان طلبه دانست و خواستار ايجاد پژوهشکده متشکل از گروه‌هاي پژوهشي در حوزه‌هاي علميه خواهران شد.
وي اين امر را راهي براي ورود طلاب به عرصه تبليغ برشمرد و گفت: راه‌اندازي پژوهشکده نيازمند برنامه‌ريزي جدي است.
‌جمشيدي ضمن مطلوب برشمردن فعاليت‌هاي حوزه‌هاي علميه خواهران در حوزه کتاب افزود: اما بايد ديد طلاب تا چه اندازه به منابع پژوهشي ديجيتال مراجعه دارند و ميزان استفاده از اين منابع تا چه اندازه است.
وي با اشاره به لزوم ارتقاي وضعيت کتابخانه‌هاي مدارس علميه خواهران در سطح کشور اظهار کرد: کتابخانه‌هاي مدارس علميه در سطوح مختلف درجه‌بندي شوند و طي برنامه معيني، هر سال تعداد زيادي از آنها از وضعيت موجود به وضعيت مطلوب‌تر ارتقا يابند.
مدير حوزه‌هاي علميه خواهران کشور با اشاره به راه‌اندازي هسته‌هاي پژوهشي، جهت‌دهي و نظارت بر اين هسته‌ها را ضروري دانست و بيان کرد: فعاليت اين تشکل‌ها بايد به مرحله اجرا برسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها