کد خبر: ۲۷۱۶۷۱
زمان انتشار: ۲۲:۲۹     ۲۸ آبان ۱۳۹۳
در حالی‌ که ارزش دلار امروز بالا رفت، قیمت طلا در بازارهای جهانی به علت کاهش ارزش بازارهای بورس افزایش یافت و به1199.40 دلار در هر اونس رسید اما نتوانست بالای 1200 دلار باقی بماند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس؛ رویترز، افزایش دلار در معاملات امروز سبب شد تا قیمت طلا نتواند افزایش‌های روز گذشته خود را که به بالاترین رقم در 3 هفته گذشته رسیده بود، حفظ کند.

ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای اصلی در معاملات امروز افزایش یافت و ارزش ین رکود کمترین رقم در 7 سال گذشته در برابر دلار را شکست و بیشتر کاهش یافت.

درحالی که افزایش ارزش دلار سبب کاهش قیمت طلا در اوایل صبح شد، به علت کاهش ارزش شاخص بازارهای بورس، قیمت این فلز گران بها با افزایش مواجه شد و با افزایش 2.32 دلاری به 1199.40 دلار در هر اونس رسید که فاصله زیادی با قیمت‌های روز گذشته ندارد.

یک تاجر فلزهای گران‌بها در سنگاپور گفت، احساس می‌شود که افزایش پیش‌خریدها مانع از حفظ قیمت‌ها بالای 1200 دلار شود، دلار نیز هنوز عامل اصلی تاثیرگذار بر قیمت‌ها است.

همچنین سرمایه‌گذاران طلا در انتظار انتشار آمار مسکن آمریکا برای پیش‌بینی وضعیت روند ترمیم اقتصاد این کشور و نتایج نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو هستند.

این سرمایه‌گذاران همچنین به دنبال نشانه‌هایی از زمان افزایش نرخ بهره بانکی از سوی این بانک هستند.

کاهش قیمت طلا با اخبار خرید طلا از سوی بانک‌های مرکزی متوقف شده است. بانک مرکزی روسیه حدود 150 تن طلا خریداری کرده و به ذخایر خود افزوده است.

همچنین انتظار می‌رود خریدهایی از سوی سوئیس انجام گیرد. قرار است در 30 نوامبر در مورد منع بانک مرکزی سوئیس از خالی کردن ذخایر خود و متعهد شدن آن به نگهداری حداقل 20 درصد از ذخایرش به صورت طلا، همه‌پرسی انجام شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها