کد خبر: ۲۷۱۱۰
زمان انتشار: ۲۰:۳۸     ۲۸ آبان ۱۳۹۰

يسري حسين نويسنده و تحليلگر سياسي روز شنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم تصريح کرد: شوراي نظامي به ادامه حکومت بر مصر علاقه مند است و از زمان پيروزي انقلاب تاکنون در مسير عمل به تعهداتش مبني بر انتقال قدرت به غير نظاميان و نهادهاي مدني گام برنداشته است.

وي گفت: ادامه حکومت نظاميان با خواسته هاي دموکراتيک مردم مصر هيچ گونه تناسبي ندارد.

حسين افزود: نيروهاي ملي با وجود برخي اختلافات در ميان خودشان، اما درباره ضرورت پايان مرحله انتقالي و واگذاري قدرت به غيرنظاميان و مردود دانستن همه ترفندها براي دور زدن خواسته ها و ديدگاههاي دموکراتيک مردم که با انقلاب 25 ژانويه تقويت شده است، اجماع نظر دارند.

نويسنده و تحليلگر سياسي مصري تأکيد کرد: ميان نظاميان و احزاب مصر بي اعتمادي وجود دارد زيرا آن گونه که آشکار است شوراي نظامي تصميم به ادامه اداره امور کشور و ماندن در عرصه سياسي را دارد. اين در حالي است که اقدامات اين شورا بايد در راستاي حفظ چارچوب کشور باشد.

حسين اظهار داشت: دولت در ابتدا ادعا کرد که نماينده انقلابيون است اما با گذشت زمان و در خلال ماههاي گذشته از اين موضع دست برداشت و با شوراي نظامي هم رأي شد و به اجراي طرح هاي اين شورا که در تناقض با خواسته هاي مردم بود پرداخت.

اين فعال مصري از عدم حضور احزاب چپ گرا و ليبرال عضو جمعيت ملي تغيير در تظاهرات ديروز (جمعه27 آبان) ،که براي اعلام اعتراض به سند اصول قانون اساسي برگزار شد، انتقاد کرد و با متهم کردن نظاميان به ايجاد تفرقه در ميان ملت، از نيروهاي ملي خواست درباره موضوع خروج از بحران دو دستگي اجماع کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها