کد خبر: ۲۷۱۰۶
زمان انتشار: ۱۹:۵۷     ۲۸ آبان ۱۳۹۰
دست بردن به قانون انتخابات در مصر و صدور مجوز حضور بقایای رژیم مبارک در انتخابات مسئله ای بود که از همان ابتدا نیز پیش بینی می شد اعتراضات گسترده مردمی را برانگیزد.
به گزارش خبرگزاری مهر، رد ممنوعیت فعالیت حزب حاکم سابق مصر و بقایای رژیم حسنی مبارک توسط دادگاه عالی مصر بار دیگر تظاهرات گسترده مردم مصر در میدان التحریر را به دنبال داشته است.

مردم مصر که از روز گذشته در میدان التحریر تحصن کرده بودند امروز صبح با یورش نیروهای امنیتی مجبور به ترک تجمع خود شدند. این درگیریها بار دیگر یاد روزهای ناآرام میدان التحریر را که بیشتر در زمان رژیم مبارک دیده می شد، زنده کرد.

تصمیم اخیر درباره تسهیل حضور بازماندگان رژیم مبارک در انتخابات پارلمانی، بحرانی بزرگ بر روابط حاکم بین جوانان انقلابی با شورای نظامی حاکم بر این کشور سایه افکنده است، بحرانی که حتی می تواند سرنوشت انتخابات را تحت الشعاع خود قرار دهد.

اما امروز نیروهای امنیتی مصر با یورش به میدان التحریر قاهره، هفت خبرنگار و فعال سیاسی را بازداشت و آنان را روانه زندان کردند. شبکه خبری العاجل مصر گزارش داد: نیروهای امنیتی مصر ساعتی پیش با خشونت، تجمع مردم به همراه فعالان سیاسی و خبرنگاران را که در میدان التحریر از روز گذشته (جمعه) شکل گرفته بود، متفرق کرده و چندین نفر را بازداشت کردند.

درگیری نیروهای امنیتی با فعالان مصری در میدان التحریر همچنین با زخمی شدن تعداد از تحصن کنندگان در این میدان همراه بود. به گزارش شاهدان عینی از میدان التحریر در جریان یورش نیروهای امنیتی به میدان التحریر "علی احمد دومه" خبرنگار روزنامه الیوم السابع مصر بازداشت شد و مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

نیروهای امنیتی علاوه بر ضبط دوربینهای خبرنگاران حاضر در میدان شش نفر دیگر را نیز بازداشت کردند که سردبیر یکی از رسانه های وابسته به اخوان المسلمین و تصویربردار شبکه "او ان تی وی" (ON TV) مصر در میان آنها بودند.
 
 
از سوی دیگر، شاهدان عینی از درگیریهای شدید میان تحصن کنندگان و نظامیان مصری در خیابان محمد محمود در نزدیکی میدان التحریر قاهره خبر دادند.
 
پایگاه الیوم السابع امروز گزارش داد: نظامیان مصری به زور، تحصن کنندگان میدان التحریر را بیرون و چادرهای آنها را جمع کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها