کد خبر: ۲۷۰۸۸
زمان انتشار: ۱۹:۲۲     ۲۸ آبان ۱۳۹۰
یک نماینده شاخص اصول‌گرای مجلس هشتم با ادعای اینکه به حقوق گرفتن نمایندگان بعد از دوره نمایندگی رای مخالف داده، در عین حال از این مصوبه دفاع کرد و آن را “تبعیض بجا” نامید.

به گزارش واحد مرکزی خبر حجت الاسلام مصباحی مقدم در حاشیه گردهمایی جبهه متحد اصول‌گرایان در جمع خبرنگاران با ادعای اینکه از مخالفان این طرح در صحن علنی بوده، افزود: البته تصویب این مصوبه به معنای این نیست که هر فردی نماینده مجلس شد حقوق مادام العمر دارد، بلکه نماینده‌ای که دوره نمایندگی اش پایان یافت حقوقش کاملاً قطع می‌شود و یک ریال هم به او نخواهند داد.

وی در توضیح بیشتر این مصوبه گفت: بر این اساس افرادی که در دستگاه‌های دیگری سابقه خدمتی دارند زمانی که به عنوان نماینده مجلس انتخاب می‌شوند رتبه آنان با رتبه یک وزیر برابری می‌کند، بنابراین تصریح شده است که اگر دوره نمایندگی‌شان پایان یافت و به کار قبلی برگشتند پایه حقوق که در مجلس می‌گرفتند کمتر نشود و محفوظ بماند.

مصباحی‌مقدم اضافه کرد: به طور طبیعی کسانی که دوره نمایندگی‌شان پایان می‌یابد و رتبه حقوقیشان در حد یک وزیر است به طور طبیعی چهار سال زندگی خود را در یک سطحی تنظیم می‌کنند که برگشتش به سطح قبل از دوره نمایندگی تا حدود زیادی دشوار است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا چنین قانونی برای همه کارمندان کشور غیر از نمایندگان اجرا نمی‌شود، گفت: مگر توان مالی در دولت به اندازه‌ای است که برای همه کارمندان کشور چنین مصوبه‌ای قابل اجرا باشد؟

این عضو جامعه روحانیت در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا این مصوبه تبعیضی بین نمایندگان مجلس و سایر کارکنان دولت در کشور نیست؟، افزود: این تبعیضی بجاست نه نابجا و آنچه که غلط است تبعیض نابجاست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها