کد خبر: ۲۷۰۰۰
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۲۸ آبان ۱۳۹۰
شورای عدالت لبنان دیروز اعلام کرد که صدور حکم نهایی درباره "معمر القذافی" بدلیل ربودن رئیس مجلس شیعیان لبنان را تا زمان ارائه مدرکی که مرگ سرهنگ را اثبات کند، به تاخیر انداخته است.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورای عدالت که عالیترین هیات قضایی لبنان است، صدور حکم علیه معمر قذافی را درخصوص پرونده امام "موسی صدر" مرجع عالی شیعیان در لبنان را تا زمان اثبات مرگ دیکتاتور لبیی به تاخیر انداخت.

در 14 اکتبر گذشته این شورا با تشکیل دادگاهی ویژه، معمر قذافی و 6 تن از همدستانش را به اتهام ربودن امام موسی صدر در لیبی محاکمه کرد و دادستانی و وکلای شاکیان از دادگاه خواستند که قذافی را به اشد مجازات محکوم کند جلسه بعدی این دادگاه نیز دیروز برگزار شد.

قذافی چندی پیش به دست انقلابیون لیبی کشته شده و جسد او سه روز پیش از دفنش در یک محل محرمانه در صحرای لیبی به همه نشان داده شد.

شورای عدالت لبنان وزارت خارجه این کشور را برای اجرای صحیح عدالت مامور ارائه سند اثبات مرگ قذافی کرد.

قرار بود حکم نهایی درباره این پرونده دیروزجمعه صادر شود اما دادگاه ویژه لبنان اعلام کرد تا زمانی که دادگاه از طریق اسناد و مدارک مستند از مرگ قذافی مطمئن نشود، صدور حکم را به تعویق می‌اندازد.

دادگاه ویژه لبنان افزود: قاضی دادگاه حق ندارد بنا بر اطلاعات شخصی خود حکمی را صادر کند بلکه باید صحت خبر مرگ قذافی که توسط رسانه‌های داخلی، منطقه‌ای و جهانی اعلام شده است، برای دادگاه ثابت شود.

در نشست دیروز این دادگاه آمده است، اثبات مرگ قذافی، پیامدهای قانونی متعددی را به همراه خواهد داشت که دریافت غرامت و گرفتن آن از دارایی‌های مصادره شده قذافی یکی از گزینه‌های مطرح است.
 
قرار است جلسه‌ بعدی دادگاه ویژه لبنان در بیستم ژانویه (30 دی) تشکیل شود.

امام موسی صدر 34 سال پیش در سفری که بنا به دعوت معمر قذافی و به همراه دو نفر از همراهانش انجام گرفته بود، از سوی دیکتاتور لیبی ربوده شده و از آن زمان تاکنون هیچ اطلاعی از سرنوشت او در دست نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها