کد خبر: ۲۶۹۹۹۴
زمان انتشار: ۲۳:۲۷     ۲۲ آبان ۱۳۹۳
مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه افزایش کیفیت خدمات منوط به افزایش قیمت نیست، گفت: مجوزهای فاینانس برقی کردن قطار تهران ـ مشهد صادر شده و الان به بانک مرکزی رفته تا به چین معرفی شود.
 افزایش کیفیت خدمات قطار نباید منوط به افزایش قیمت بلیت باشد/ فاینانس قطار تهران ـ مشهد در مرحله معرفی به چین

به گزارش پایگاه 598 ،علی‌اکبر پورسید‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در بیستمین نمایشگاه مطبوعات در پاسخ به این سؤال که یکی از دلایل افزایش نرخ بلیت قطار بالا بردن کیفیت خدمات است، گفت: هیچ گاه چنین توجیهی نداشتیم و افزایش کیفیت منوط به افزایش نرخ‌ها نیست، بلکه این دو مسئله جدا از هم است.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: افزایش کیفیت خدمات چه افزایش قیمت داده شود و چه نشود، شرکت‌ها موظفند به رعایت آن هستند و در غیر این صورت با آنها برخورد و آنها را جریمه می‌کنیم. همچنین دائماً نظارت خود را بر فعالیت بخش خصوصی تقویت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: دلیل افزایش نرخ بلیت، افزایش هزینه‌های جاری شرکت‌ها است و در واقع جبران ضرر آنها در افزایش هزینه‌ها محسوب می‌شود.

پورسیدآقایی بیان داشت: برای نمونه، ما در 30 درصد مسیرها اجازه افزایش قیمت نداده‌ایم، اما معنی‌اش این نیست که در این مسیرها اجازه داده‌ایم کیفیت افت کند.

مدیرعامل راه‌آهن درباره آخرین وضعیت فاینانس برقی کردن قطار تهران ـ مشهد نیز گفت: همه مجوزهای این کار از جمله در شورای اقتصاد صادر شده و الان به بانک مرکزی ارسال شده تا آنها به چین معرفی کنند.

وی در پاسخ به این پیشنهاد که هزینه خدمات ایستگاهی در بودجه سالیانه تصویب شده و از مسافران گرفته نشود، گفت: این پیشنهاد یکی از نمایندگان مجلس است و هر زمان که این طرح را به تصویب برسانند، ما آمادگی انجام این کار را داریم.

پورسیدآقایی افزود: البته این هزینه در سال 6 درصد کل رقم فروش بلیت را تشکیل می‌دهد و به نظر می‌رسد طرح این بحث نوعی جوسازی است،چون متوسط رقمی که از مسافر بابت خدمات ایستگاهی گرفته می‌شود 1500 تومان است.

وی ادامه داد: مجموع افزایش نرخ بلیت قطار در سال جاری 26 درصد شد که 6 درصد آن مربوط به خدمات ایستگاهی بود، در حالی که نرخ تورم در سال گذشته بیش از 30 درصد بود.

پورسیدآقایی در پاسخ به این سؤال که آیا در بودجه پیشنهادی خود هزینه خدمات ایستگاهی را گنجانده‌اید؟ گفت: ما همواره پیشنهاد یارانه به معاونت برنامه‌ریزی می‌دهیم، اما اصولاً آنها به دلیل محدودیت بودجه، موافق نیستند که یارانه بهره‌برداری به مردم داده شود.

وی اضافه کرد: معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی معتقد است دولت بودجه می‌دهد که راه‌آهن ساخته و نگهداری شود، اما خدمات بهره‌برداری باید از مردم اخذ شود، چون اگر قرار باشد دولت برای همه موارد یارانه بدهد، نمی‌تواند مدیریت کند، ضمن اینکه منطقی نیست، چون یک فرد در طول سال از قطار بیشتر استفاده می‌کند و فرد دیگری ممکن است سالی یکبار هم استفاده نکند.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها