به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، کتاب «استراتژی قیمتگذاری» که توسط انتشارات سیته منتشر شده است، سعی دارد نقشه راهی در مقابل فعالان بازار قرار دهد تا بتوانند به صورت حرفهای بر محصولات و یا خدمات خود، قیمتگذاری کنند.
شاهین ترکمن در یادداشت ناشر نوشته است: بهتر است این واقعیت را بپذیرید که یک مشتری هیچ وقت با قیمتی روبرو نمیشود که از ان راضی باشد. مشتریان هر ترفندی به کار میبرند تا شما را مجبور کنند قیمتهایتان را پایین بیاورید. به همین خاطر تخفیف دادن، عادتی است که در بسیاری از سازمانها ریشه دوانده است.
وی افزوده است: اما مانند هر اعتیاد دیگر، اعتیاد به تخفیف نیز بسیار مضر و خطرناک است. مدیران و فروشندگان موفق میدانند که چگونه میتوانند برای مشتری ارزش ایجاد کنند. بهترین شرکتها میدانند باید نسبت به خدماتی که ارایه میدهند اندکی غرور داشته باشند و به مشتریان خود نشان دهند نسبت ارزشی که ارایه میدهند، اطمینان دارند؛ همینطور به قیمتی که تعیین کردهاند.
کتاب «استراتژی قیمتگذاری»، اصول قیمتگذاری را به صورت ۱۰ قانون برای خواننده تشریح میکند:
قانون اول: عادت تخفیف را با کمی غرور جایگزین کنید.
قانون دوم: ارزش ارائه شده به مشتریان خود را بشناسید.
قانون سوم: یکی از ۳ استراتژِی ساده قیمت گذاری را به کار ببرید؛ قیمتگذاری پرمایه و گران، قیمتگذاری خنثی، قیمتگذاری نفوذی
قانون چهارم: با مشتریان خود بهتر بازی کنید.
قانون پنجم: برای افزایش سود، قیمتگذاری کنید.
قانون ششم: محصولات و خدمات جدیدی اضافه کنید تا به مذاکرات شما انعطاف دهند و باعث تقویت آن شوند.
قانون هفتم: رقبای خود را مجبور کنید نسبت به قیمت های شما واکنش نشان دهند.
قانون هشتم: ستون فقرات فروش خود را تشکیل دهید.
قانون نهم: قدمهای سادهای برای حرکت از «قیمتگذاری مبتنی بر هزینه» به سمت «قیمتگذاری مبتنی بر ارزش» بردارید.
قانون دهم: با اطمینان قیمت گذاری کنید و به یاد داشته باشید که «شما چه کسی هستید».
رید هولدن و مارک برتون، دو نویسنده این کتاب ۲۷۲ صفحهای هستند و مهدی خادمی و مهسا منشی، استراتژی قیمتگذاری را ترجمه کردهاند. این کتاب با قیمت ۹۰۰۰ تومان در بازار نشر موجود است.