کد خبر: ۲۶۸۹۶
زمان انتشار: ۰۲:۲۶     ۲۷ آبان ۱۳۹۰

به گزارش ایرنا، لاوروف روز پنجشنبه در دیدار با 'كاترین اشتون' نماینده امور سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتقاد از رویكرد مخالفان حكومت سوریه گفت: اگر تنها به این امر امید بسته شود كه كشورهای خارجی برای براندازی رژیم كمك می كنند، رویكرد كاملا غیرمسئولانه ای است.

وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان كرد: نتیجه چنین رویكردی را در لیبی مشاهده می كنیم و متاسفانه در این كشور وضعیت ناآرام است.

لاوروف اظهار داشت: نمی خواهیم چنین وضعیتی در سوریه تكرار شود.

وی همچنین گفت كه سران سوریه باید در اقدامات خود برای انجام اصلاحات و برقراری گفت و گوهای ملی، پیگیرانه و با انرژی اقدام كنند.

وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینكه نباید چنین القا شود كه در سوریه هیچ كاری برای بهبود وضعیت صورت نمی گیرد، افزود: قوانین جدیدی در زمینه احزاب، انتخابات و مدیریت محلی در سوریه تصویب و تاریخ انتخابات اعلام شده است به طوری كه انتخابات محلی در ماه دسامبر آینده و سراسری در ماه فوریه سال آینده برگزار می شود.

وی خاطرنشان كرد: روسیه برای برخورد مسئولانه تمام شركت كنندگان در روند حل مسایل سوریه تلاش می كند.

لاوروف گفت: پیشنهاد آغاز گفت و گوها باید از سوی همه طرف های مناقشه در سوریه پذیرفته شود و باید همه طرف های سوری در مقر اتحادیه عرب در قاهره در یك گردهمایی شركت كنند.

وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: اگر برخی نمایندگان مخالفان حكومت سوریه با حمایت بعضی كشورها اعلام می كنند كه گفت و گوها زمانی آغاز می شود كه 'بشار اسد' از قدرت كنار برود، در آن صورت ابتكار اتحادیه عرب بی ارزش می شود، زیرا در آن از دولت سوریه انجام اقدامات معین از جمله گفت و گو خواستار شده است.

روسیه بر خلاف كشورهای غربی كه درصدد مداخله در امور سوریه و تشدید بحران در این كشور هستند خواهان حل و فصل مسائل این كشور و برقراری آرامش از طریق گفت و گوهای میان حكومت و مخالفان آن در سوریه می باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها