کد خبر: ۲۶۸۸۵
زمان انتشار: ۰۱:۲۴     ۲۷ آبان ۱۳۹۰
مطبوعات مصر نوشتند که انگلیس از مصر خواستار تحویل خانواده مبارک به دولت این کشور به اتهام دریافت رشوه در برابر تحویل تمام مصری‌های متهم به ورود غیرقانونی به این کشور که در بازداشت به سرمی‌برند شد.

به گزارش 598 به نقل از پایگاه خبری الفجر، مطبوعات مصر امروز با درج این خبر نوشتند، وزارت دادگستری انگلیس تاکید کرده، ‌از آنجا که خانواده مبارک دارای شناسنامه انگلیسی هستند، به این کشور تحویل داده شوند تا به عنوان شهروند انگلیسی به اتهامات وارده به آنها رسیدگی شود.

حسنی مبارک، رئیس جمهور مخلوع مصر و جمال و علاء مبارک، دو پسرش و سوزان مبارک، همسرش متهم به دریافت رشوه از شرکت‌های انگلیسی هستند.

این درحالی است که دو روز پیش وزارت دادگستری انگلیس حکم بازداشت سوزان مبارک را به اتهام دریافت رشوه 2.5 میلیون گینه استرلینگی از یک شرکت انگلیسی صادر و وکیل سوزان به وی سفارش کرده بود، از مراجعه به سفارت‌خانه‌های انگلیس به شدت پرهیز کند، چراکه حکم بازداشت وی به تمام سفارتخانه‌های انگلیس در مصر و کشورهای دیگر ابلاغ شده است.

گفتنی است، مادر سوزان مبارک انگلیسی بوده و او به تبعیت از مادر خود دارای تابعیت انگلیسی است و حسنی مبارک نیز به تبعیت از همسر و جمال و علاء مبارک به تبعیت از مادر دارای شناسنامه انگلیسی هستند، به این ترتیب خاندان مبارک دارای دو تابعیت مصری و انگلیسی هستند.

این موضوعی است که تا پیش از این در مصر هیچ‌گاه به آن پرداخته نشده بود و زیرپا گذاشتن صریح و آشکار قانون اساسی این کشور است که تاکید می‌کند، رئیس جمهور و همسرش باید تنها دارای تابعیت مصری و از پدر و مادر مصری زاده شده باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها