کد خبر: ۲۶۷۷۶۳
زمان انتشار: ۲۱:۰۶     ۱۵ آبان ۱۳۹۳
مدیر ارشد اجرایی HAL با اظهار عدم نگرانی از کاهش قیمت‌ها اعلام کرد: انتظار می‌رود روند اُفت قیمت نفت وارونه شده و در آینده نزدیک احتمالا قیمت‌ها بین 80 تا 100 دلار برای هر بشکه نوسان کند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ مدیر ارشد اجرایی HAL عقیده دارد، برخلاف تصور مردم وگرچه با نرخی کُند‌تر از گذشته اما تقاضا برای نفت در حال افزایش است. همچنین روند نزولی کنونی عمدتا به علت مازاد عرضه بوده است و خصوصا در مورد تولید نفت شیل آمریکا، این روند به سرعت طی فرآیند خود‌اصلاحی، به تعادل پیشین خود باز خواهد گشت. برخلاف نفت معمولی، چاه‌های شیل به سرعت خالی می‌شوند و شرکت‌ها دائما به حفاری‌های جدید برای تثبیت سطح تولید خود نیاز دارند و این باعث می‌شود شیل به تغییر قیمت‌ها حساس‌تر باشد بطوریکه قیمت پایین‌تر باعث کاهش انگیزه برای حفاری جدید می‌شود که این امر به سرعت اشباع در عرضه نفت خام را از بین خواهد برد.
مدیر HAL به عنوان بزرگترین عرضه‌کننده خدمات حفاری هیدرولیک (fracking) در جهان، در مورد عوامل مؤثر بر رونق شیل آمریکا، احتمالا بهترین نظر را می‌تواند بدهد. او عقیده دارد که "عدم تعادل عرضه و تقاضا موقتی است و احتمالا در آینده قیمت‌ها بین 80 تا 100 دلار برای هر بشکه نوسان خواهند کرد. همچنین سرعت خطرناک حفاری شیل در سال‌های اخیر باعث شده تولید نفت به حداکثر مقدار خود در 31 سال برسد درست در زمانیکه پیش‌بینی‌ها، کاهش در تقاضای جهانی را نشان می‌دادند. بهای نفت خام آمریکا از ماه ژوئن، بیش از 25 درصد کاهش داشته و در حدود 80 دلار برای هر بشکه شناور مانده است و صنعت برای کاهش حتی بیشتر آماده است."

مسلما کاهش قیمت‌ها برای این شرکت زیان‌بار است زیرا با کاهش قیمت‌ها تولید‌کنندگان نفت برای خدمات تجهیزات و حفاری هیدرولیک که HAL ارائه‌کننده آن است، منابع کمتری خواهند داشت. به گزارش اقتصادنیوز،این مدیر همچنین اعلام کرد که در حال حاضر آمریکای شمالی را بهترین منطقه برای گسترش فعالیت این شرکت می‌داند زیرا سنگ‌های آغشته به نفت و گاز طبیعی، زیرساخت های کافی مانند خطوط لوله برای حمل نفت به بازار و قیمتی که فعالیت در آن سودآور باشد سه موردی است که برای فعالیت اقتصادی سودآور در این زمینه مورد نیاز است و اکنون ایالات متحده تنها بازاری است که هر سه این ویژگی‌ها را دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها