کد خبر: ۲۶۷۳۰۲
زمان انتشار: ۱۳:۱۶     ۱۴ آبان ۱۳۹۳
به گزارش خبرنگار شمانيوز، امروزه با توجه به گسترش رقابت در بازار جهاني وتاثیر آن در اقتصاد کشور و همچنین توجه شرکت های تولیدی و خدماتی به اهمیت ارایه خدمات برتر، ضرورت طراحی و تولید سیستم های مکانیزه یکپارچه در رابطه با مدیریت خدمات پس از فروش دو چندان شده است.

شرکت هایی که تا دیروز در فکر جذب مشتریان جدید بودند، امروزه به دنبال افزایش سطح رضایت مشتریان هستند، با این وجود در شرایطی که خدمات پس از فروش به عنوان یکی از عوامل موفقیت شرکت ها شناخته می شود. در کشور ما هنوز توجه زیادی به این مقوله نشده است.شواهد حاکی از آن است که متاسفانه بسیاری نواقص از خرابی قطعات خودرو در ایران، پس از تحویل خودرو به خریدار و در همان اوایل استفاده از خودرو صورت می گیرد کما این که در نمایندگی های مجاز، برخی از خودروسازان شاهد خودروهایی با کارکرد بسیار کم هستند. به تعبیری دیگر هیچ گاه به مشتری مهلت آن داده نشده است که از خرید خود لذت ببرد.

علی خاکسار،کارشناس خودرو و استاد دانشگاه معتقد است : صنعت خودرو کشور در طول 10 سال گذشته همواره با نزول کیفیت،فروش و خدمات پس از فروش مواجه بوده است.

عظیم گودرزی، کارشناس صنعت خودرو معتقد است: نارسایی تجهیزات کنترل، عدم دقت و محدودیت منابع انسانی در کنترل کیفیت نسبت به تعداد مونتاژ روزانه، عوامل اصلی در مراجعه مکرر خریداران خودرو به نمایندگی های خدمات پس از فروش است.

به نظر مي رسد ابلاغ قانون ارتقاء کيفيت خودرو از سوي مجلس و تدوين و ابلاغ ضوابط ارتقاء خدمات پس از فروش از سوي وزارت صنايع و معادن و در نظر گرفتن راهکارهايي جهت پايش مستمر شاخص هاي آن در رشد وضعيت خدمات پس از فروش صنعت خودرو بسيار  موثر نبوده است  و همچنان مشتريان از خدمات پس از فروش خودروسازان گلايه مند هستند.

رضا رحماني رييس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي نيز در مورد نارضايتي مردم از خدمات پس از فروش خودروها گفت: در سال‌هاي اخير به مراتب شاهد نارضايتي مشتريان از نحوه فروش خودرو بوديم از اين‌رو باتوجه به تغييراتي كه احتمالا قرار است در نوع قراردادها و نحوه فروش اتفاق افتد، اميدواريم شاهد رويكرد مشتري‌مدارانه خودروسازان در تعامل و برخورد با مشتريان باشيم.

در چنین وضعیتی است که شعار "حق با مشتری است" معنا و مفهوم پیدا می کند،و طرح این سوال نیز دور از ذهن نیست که آیا در ایران نیز حق با مشتری است؟!

شركت رامك خودرو كه نماينده انحصاري شرکت خودروسـازی سانگ یانگ کره جنوبی است در اقدامي تحسين بر انگيز "جمله حق با مشتري است" را به اثبات رساند.

اين شركت خودرويي كه پس از چند سال فعاليت در حوزه واردات خودروهاي كره اي به تازگي در حوزه ساخت خودرو نيز ورود پيدا كرده است در جهت تكريم ارباب رجوع و با توجه به بحث تحريم ها و عدم وجود بعضي قطعات خودرو هاي فروخته شده، قطعات مورد نياز را از روي خودروهاي صفر و كارنكرده باز كرده و بر روي خودروهاي مشتريان خود نصب كرده است.

اين اقدام رامك خودرو شايد باعث ميلياردها تومان ضرر به شركت شده است ولي اثبات مي كند عبارت هميشه حق با مشتري است تنها يك شعار نيست!

اميدواريم  ساير خودرو سازها نيز فقط مباحث مالي را مد نظر قرار ندهند و به تعهدات خود به مشتريان در زمان فروش توجه ويژه اي داشته باشند و بدانند كه مشتري تعيين‌كننده اصلي‌ و داور نهايي‌ است‌.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها