به گزارش گروه خواندنی های مشرق به نقل از قاصد، طی ماههای اخیر
مراجعه کنندگان به نمایندگی های خدمات پس از فروش شرکت فیلیپس با هشدارهایی
درباره تعویض دو مدل از محصولات این شرکت معروف مواجه شدند.
بر اساس این هشدار، شرکت فیلیپس از مردم ایران خواسته بود دو مدل از
سشوارهای تولید شده بین June 2006 تا April 2011 این شرکت را به نمایندگی
های مجاز تحویل داده تا نسبت به تعویض آن اقدام شود.
این فراخوان شامل محصولات Philips Salon Essential Hairdryer HP4931 و Philips SalonDry Travel Hairdryer HP4940 می شود.
دو مدل محصول اعلام شده فیلیپس
قطعا این موضوع که شرکتی خارجی بخواهد در ایران که از قوانین مناسبی
در زمینه حمایت از حقوق مصرف کنندگان برخوردار نیست، از این دست اقدامات
حمایتی کند امری قابل تامل و دارای علامت سوال به شمار می رود.
پس از بررسی و استعلام از کارشناسان این شرکت مشخص شد که این دو نوع
محصول فیلیپس با خطر انفجار حین کار کردن در منزل مواجه هستند و فیلیپس قبل
از بروز هرگونه مشکل حاد تصمیم به جمع آوری محصولات تولیدی 5 ساله اخیر
خود در ایران را گرفته است. هرچند تاکنون نیز مواردی اتفاق افتاده که ناشی
از عملکرد نادرست این دستگاه در کشورمان است اما به نظر می رسد عدم آشنایی
مردم با حقوق خود، جلوی ورود خسارت فراوان به فیلیپس را گرفته است.