کد خبر: ۲۶۵۸۸
زمان انتشار: ۰۰:۱۷     ۲۵ آبان ۱۳۹۰
به گزارش 598 به نقل از فارس، وزرای خارجه اتحادیه اروپا پس از نشست روز گذشته خود در بروکسل بر مخالفت خود با هر گونه اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند.
 
"یوری روزنتال" وزیر امورخارجه هلند در پایان نشست وزرای امورخارجه اروپا در بروکسل به خبرنگار العالم گفت: گزینه های دیگر غیر از مجازات در نشست امروز بر روی میز نبود، و من احتمال متوسل شدن به هر گزینه دیگر را بعید نمی دانم.
 
وزیر امور خارجه لوکزامبورگ نیز به خبرنگار العالم گفت: با لئون پانتا وزیر دفاع آمریکا که گفت گزینه نظامی مطرح نیست موافق هستیم. واقعا چرا؟ زیرا اقدام نظامی اهداف مطلوب را محقق نمی کند و پیامدهای وحشتناکی خواهد داشت.
 
"کارل بیلدت" وزیر خارجه سوئد نیز به خبرنگار العالم گفت: هر گونه اقدام نظامی علیه ایران اصلا قابل توجیه نیست.
 
بیلدت خاطرنشان کرد: ما باید راههای دیپلماتیک را برای حل و فصل مسئله در پیش گیریم و این چیزی است که "ون رمپوی" رئیس پارلمان اروپا بر آن تاکید کرده است.
 
وی تاکید کرد: تنها یک راه [در قبال ایران] وجود دارد، و آن راه دیپلماتیک است.
 
وزرای خارجه اتحادیه اروپا در جلسه روز گذشته خود همچنین تصمیم گرفتند تا بررسی تحریم‌های جدید علیه ایران را قبل از هر گونه اقدام جدید، تا نشست اول دسامبر (حدود ۲ هفته دیگر) به تعویق بیندازند.
 
بر اساس این گزارش، "ویلیام هیگ" وزیر امورخارجه انگلیس که در این نشست اخیر حاضر شده بود، اعلام کرد که کشورش هنوز تمایلی به بررسی اقدام نظامی علیه ایران ندارد.
 
 وی گفت: ما خواستار اقدام نظامی علیه ایران نیستیم و از چنین اقدامی نیز حمایت نمی کنیم. در عین حال ما می گوییم که هیچ گزینه‌ای درباره ایران حذف نمی شود.
 
احتمال تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران در اتحادیه اروپا و همچنین اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص اقدام نظامی علیه ایران پس از آن مطرح شد که روز سه شنبه هفته پیش "یوکیو آمانو" مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش جدیدی را درباره برنامه هسته‌ای ایران منتشر کرد که در بخش‌هایی از آن درباره احتمال نظامی شدن برنامه هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرده است. اما با این حال هیچ سند و مدرک موثقی در جهت توجیه این نگرانی ارائه نشده است.
 
غرب و در رأس آن آمریکا مدعی آن است که جمهوری اسلامی ایران مخفیانه در تلاش برای تجهیز به سلاح اتمی است و این در حالی است که مقامات کشورمان بارها اعلام کرده‌اند، ماهیت برنامه هسته‌ای ایران کاملا غیرنظامی بوده و قصد تهران از پیگیری برنامه هسته‌ای خود صرفا استفاده‌های غیرنظامی و صلح آمیز است.
 
این در حالی است که آمریکا به تنهایی بیش از 9 هزار سلاح‌ اتمی در اختیار دارد و تنها کشوری است که از این سلاح علیه بشریت استفاده کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
حسين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۹ - ۲۵ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
بيشتر مشكلات اقتصادي كه كشورهاي اروپايي در حال حاضر دارند . به دليل پيروي از سياستهاي كوركورانه آن كشورها از دنبال كردن تحريم هاي اقتصادي آمريكا بر عليه كشورهاي ديگر مي باشد. واضح است در اقتصاد امروز كه همه تلاش مي كنند بازارهاي بيشتري را به دست آورند خالي كردن حضور كشورهاي صادر كننده اروپايي موجب تصرف بازار به نفع بلوك شرق و چين خواهد شد . به خاطر سياستهاي آمريكا بود كه چين توانست بيشتر بازارهاي جهاني را تصرف كند. اگر با كمي دقت به وسايل موجود در منازل ايرانيان نگاه بندازيم خواهيم ديد كه اغلب اروپايي بود ولي حالا تبديل به كالا هاي شرقي شده ضمنا اتحاديه اروپا با وضع اعمال تحريم ديواري را ايجاد مي كند كه كشورهاي اروپايي ملزم مي شوند كه از اين ديوار عبور نكنند در حالي كه پشت همين ديوار كه اتحاديه اروپا ايحاد كرده . بازار به راحتي به تصرف بلوك ديگر در مي آيد . ايران اسلامي با 75 ميليون جمعيت كه مدگرا هم هستند و در عرض چند سال تمام وسايل زندگي را عوض مي كنند و به غير از آن دروازه ورود به كشورهايي شرقي است در صورت تحريم هاي بيشتر از طرف اتحاديه اروپا باعث فروپاشي صد در صد اتحاديه اروپا خواهد شد. چرا كه وسايل مورد نياز ايران از جاي ديگر تامين خواهد شد ولي كارخانجات اروپايي با ورشكستگي كامل روبرو مي شوند. توضيح اينكه اگر به مبادلات دو كشور سر پا در اتحاديه اروپا نگاهي بندازيم ( آلمان و فرانسه ) به سادگي خواهيم فهميد كه مبادلات اقتصادي آنها با ايران باعث شده اين كشورها از بحران هاي اقتصادي در امان بمانند. وبا وجود پيشگام بودن در اعمال تحريمها از آن پيروي نكردند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها