کد خبر: ۲۶۵۶۸
زمان انتشار: ۲۱:۵۹     ۲۳ آبان ۱۳۹۰
شبکه الجزیره خبر داد؛
وزیر امورخارجه عراق از موضع خود در قبال سوریه در اتحادیه عرب دفاع کرد.
به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز؛ شبکه الجزیره دوشنبه 14 نوامبر (23 آبان) در خبری اعلام کرد: «"هوشیار زیباری" وزیر امورخارجه عراق از موضع خود در قبال سوریه در اتحادیه عرب دفاع کرد.»
بنا بر این گزارش، "هوشیار زیباری" در کنفرانسی مطبوعاتی در بغداد با اشاره به حساسیت اوضاع سوریه، اظهار داشت: «اوضاع سوریه مستقیما بر عراق تأثیر می گذارد. سوریه کشور دوست و مهمی در منطقه است و ما روابطی خوب با این کشور داریم. سوریه در شرایط بسیار سخت میزبان صدها هزار عراقی بود.»
وی افزود: «اوضاع عراق مانند کشورهای شمال آفریقا یا کشورهای حاشیه خلیج فارس نیست. سوریه کشور همسایه عراق است و هرچه که در این کشور روی دهد بصورت مستقیم بر عراق تأثیر می گذارد.»
"زیباری" با اشاره به طرح اتحادیه عرب درباره سوریه، تأکید کرد: «ما با اجرای این طرح در یک مرحله موافق نیستیم، باید امور بصورت تدریجی پیش برود، زیرا هدف، آن است که دولت این کشور با مردم بسوی گفت و گوی ملی پیش بروند.»
وزیر امورخارجه عراق خاطرنشان کرد: «عراق در این باره تصمیم مستقلی اتخاذ کرده است و عراقی ها با دخالتهای خارجی در سوریه مخالفند. عراق سفیر خود را از دمشق خارج نخواهد کرد و در عین حال خواهان اعزام کمیته حقیقت یاب برای بررسی موضوعات مختلف این کشور است چرا که هر دو طرف یعنی دولت و مخالفان برای خود اظهار نظرهای متفاوتی اعلام می کنند و تنها کمیته حقیقت یاب می تواند به این معضل پایان دهد.»
وزیر امورخارجه عراق شنبه گذشته در نشست اتحادیه عرب از رای دادن به تصمیم این اتحادیه برای تعلیق عضویت سوریه خودداری کرد. در این نشست سوریه، لبنان و یمن نیز به این تصمیم رای مخالف دادند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها