کد خبر: ۲۶۳۱۴
زمان انتشار: ۱۰:۰۹     ۲۲ آبان ۱۳۹۰
یورونیوز مطرح کرد؛
طوفان بحران مالی در حوزه یورو و بحران اقتصادی کشورش، خونسردی و آرامش همیشگی برلوسکنی را بر هم زد و وادار به قبول پایانی غیر قابل تصور کرد.
به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز؛ سایت یورونیوز، روز شنبه 12 نوامبر(21 آبان) نوشت: «سیلویو برلوسکونی نخست وزیر ایتالیا، یکی از عجیب ترین سیاستمدران جهان، که بارها مردم کشور خود و جهانیان را شگفت زده کرد، شاید این بار خود از سرنوشتی که در تصورش نمی گنجید شگفت زده شده باشد.»
بنابراین گزارش، برلوسکنی بارها به اتهامات مختلف از فساد و رشوه خواری گرفته تا رسوایی های جنسی مجبور به حضور در برابر دادگاه شد. اما هربار توانست با شیوه های قانونی و یا استفاده از نفوذ سیاسی و سلطه رسانه ای، خود را نجات دهد. اما آخرین رسوایی او بر سر رابطه با روبی، دختری زیر سن قانونی، بیشترین فشار را متوجه او کرد.
برلوسکونی اگرچه در میان سیاستمداران جهان دوستان زیادی داشت اما در خود ایتالیا و در طول ده سال گذشته که به طور پیوسته در موقعیت زمامداری بود، با شکاف های عظیم چه در حزب خود و چه در جامعه سیاسی ایتالیا روبرو شد.
او که هربار با تکیه بر مهارت خود در سخنرانی و یا موقع شناسی سیاسی، توانسته بود عقل رای دهندگانش را برباید، اما این بار طوفان بحران مالی در حوزه یورو و بحران اقتصادی کشورش، خونسردی و آرامش همیشگی او را بر هم زد و وادار به قبول پایانی غیر قابل تصور کرد.
طرفداران برلوسکونی همواره دور او حلقه می زدند و سرود وفاداری می خواندند، اما اکنون آخرین روزهای او ممکن است آخرین روزهای حزبش نیز باشد، زیرا به عقیده بسیاری از ناظران، این حزب تنها در اطراف خود او شکل می گرفت و معنا داشت!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها