کد خبر: ۲۶۰۹۲
زمان انتشار: ۲۰:۵۸     ۲۰ آبان ۱۳۹۰
روزنامه "ال اونیورسو" اکوادور:
روزنامه‌ها و رسانه‌های اکوادور ضمن انعکاس اخبار مربوط به ایران در رابطه با تهدیدات آمریکا و اسرائیل نوشتند جمهوری اسلامی آماده پاسخ به حملات احتمالی است.
به گزارش خبرنگار فارس از منطقه آمریکای لاتین، انتشار گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران، تهدیدات آمریکا و رژیم صهیونیستی و همچنین واکنش مقامات کشورمان به این مسائل بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های کشور اکوادور داشته است.

روزنامه "ال تلگرافو" چاپ اکوادور در همین رابطه نوشت: ایران قبل از انتشار گزارش آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، اتهامات این نهاد علیه برنامه‌های هسته‌ای خود را رد کرد. ایران همچنین نسبت به انتشار اخبار حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای خود واکنش نشان داد.

این روزنامه ادامه داد: "محمود احمدی‌نژاد"، رئیس‌جمهور ایران، در مصاحبه با یک روزنامه مصری، هدف آمریکا و اسرائیل از حمله به ایران را نگرانی آنها از نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه دانست. وی تاکید کرد که ایران به آنها اجازه چنین کاری را نخواهد داد.

"ال تلگرافو" افزود: رئیس‌جمهور ایران خاطرنشان کرد که کشورش برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز خود را ادامه می‌دهد. احمدی‌نژاد تصریح کرد در صورت انجام حمله نظامی، واشنگتن پاسخ کوبنده‌ای دریافت کرده و پشیمان خواهد شد. وی در عین حال تلاش‌های آمریکا برای چپاول دیگر کشورها و به ویژه ایران را محکوم کرد.
  همچنین این روزنامه نوشت: احمدی‌نژاد در همایش حفظ قرآن در تهران گفت کل بودجه ایران برای تحقیقات انرژی اتمی سالانه 250 میلیون دلار است که فقط اهداف صلح‌آمیز و غیرنظامی دارد. وی دولت آمریکا را به داشتن 5000 بمب اتمی متهم کرد که در سال 2011  تنها 81 میلیارد دلار برای بهسازی زرادخانه‌های هسته‌ای خود اختصاص داده است، رقمی که 300 برابر بودجه تحقیقات هسته‌ای ایران است. رئیس‌جمهور ایران خاطرنشان کرد بر اساس گزارش‌های سازمان‌های بین‌المللی تحقیقات نظامی، اسرائیل در زرادخانه هسته‌ای اعلام نشده خود، 300 بمب اتمی دارد. 

این روزنامه اکوادوری به نقل از احمدی‌نژاد اظهار داشت: کشورهایی که به تولید و انباشت بمب اتمی می‌پردازند خطرناک هستند نه ایران. ایران تحت تاثیر فشارها اهداف ملی خود یعنی توسعه انرژی اتمی برای اهداف صلح‌آمیز را کنار نخواهد گذاشت.

به نوشته نویسنده، وی با اشاره به بیداری اسلامی تاکید کرد این حرکت‌ها از انقلاب اسلامی ایران الهام گرفته شده است. 

این روزنامه ادامه داد: رئیس‌جمهور ایران همچنین به انتقاد از اقدام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پرداخت و مدیرکل آژانس را به اقدامات خارج از دایره مسئولیت خود و اجرای قوانین آژانس با تکرار آنچه از واشنگتن به وی دیکته می‌شود، محکوم کرد.

در ادامه بازتاب اخبار ایران، روزنامه "ال اونیورسو" اکوادور نوشت: وزیر خارجه روسیه هشدار داد که هرگونه حمله نظامی علیه ایران از سوی آمریکا و یا اسرائیل یک اشتباه فاحش است که نتایج آن غیر قابل پیش‌بینی است. رئیس‌جمهور ایران نیز اعلام کرد که کشورش آماده پاسخ به حملات علیه این کشور است. 

این روزنامه ادامه داد: محمود احمدی‌نژاد اظهار داشت که آمریکا و اسرائیل قصد دارند برای مبارزه با نفوذ روز افزون ایران، به جمهوری اسلامی حمله کنند. وزیر امور خارجه آلمان نیز گفت که کشورش در صورتی که جمهوری اسلامی تردیدها را درباره اهداف برنامه هسته‌ای خود برطرف نکند، فشارهای دیپلماتیک را بر ایران افزایش می‌دهد. 

"ال اونیورسو" همچنین اظهار داشت: رئیس‌جمهور اسرائیل حمله به ایران را محتمل دانست. "شیمون پرز" پیش از انتشار گزارش درباره انرژی هسته‌ای ایران هشدار داد که احتمال حمله نظامی به ایران بیشتر از یک اقدام دیپلماتیک است. 

این روزنامه اکوادوری افزود: ایران اتهامات گزارش آژانس را رد کرد. "صالحی"، وزیر خارجه ایران گفت این اسناد دروغین هستند و فاقد پایه و اساس هستند. اگر آژانس همچنان می‌خواهد از آنها استفاده کند، برای رویارویی با هر چیزی آماده‌ایم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها