کد خبر: ۲۵۹۶۵
زمان انتشار: ۰۹:۵۲     ۱۹ آبان ۱۳۹۰
عضو مرکز حقوق بشر بحرین، با انتقاد از معیارهای دوگانه اتحادیه عرب، این اتحادیه را ابزار دست عربستان سعودی و غرب برای توطئه چینی علیه ملت های عرب دانست.
" عباس العمران " در گفت و گو با شبکه خبری العالم، با انتقاد از مخالفت دبیر کل اتحادیه عرب برای دیدار با مخالفان بحرینی، گفت: اتحادیه عرب سازمانی فلج و وابسته به غرب و آمریکا است که رژیم آل سعود کاملا بر آن مسلط است؛ این اتحادیه هیچ اقدامی برای دفاع از ملت ها و حقوق مردم نکرده و در برابر نقض حقوق بشر در کشورهای عربی نایستاده است.

وی با اشاره به اقدامات شتابزده اتحادیه عرب در زمان حمله ناتو به لیبی، گفت : اتحادیه عرب در زمان حمله به لیبی به ابزاری مطیع در دست ناتو تبدیل شد، و با واگذار کردن پرونده لیبی به شورای امنیت خود را مسخره خاص و عام کرد؛ آنگاه ناتو به لیبی حمله کرد و زیرساختهای لیبی را نابود کرد.

عضو مرکز حقوق بشر بحرین در ادامه، خاطرنشان کرد: اتحادیه عرب ابزاری در دست ناتو، شورای امنیت و دولت آمریکا است که عروسک گردان آن عربستان سعودی است، به همین سبب هیچ گونه اقدامی در قبال ملت بحرین انجام نداده است.

العمران، افزود: قرار بود که اتحادیه عرب نشست دوره ای خود را در ماه مارس گذشته در عراق برگزار کند، اما وقتی متوجه شدند که دولت عراق موضوع مظلومیت ملت بحرین را در نشست مطرح خواهد کرد، مشاهده کردیم که چطور عربستان و دیگر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با برگزاری این نشست مخالفت کردند و فرصت رسیدگی به اوضاع حقوق بشر در بحرین را از بین بردند.

وی تاکید کرد : اتحادیه عرب ، علیه ملت های عرب توطئه چینی می کند و واضح ترین دلیل این مدعا صدور بیانیه هایی در حمایت از رژیم آل خلیفه و توجیه اقدامات این رژیم برای حفظ امنیت خاندان حاکم بر این کشور است؛ اتحادیه عرب به هیچ وجه اشاره ای به موارد نقض حقوق بشر در این کشور نکرد، در حالی که بسیاری از سازمان های بین المللی همانند اتحادیه اروپا ، کمیساریای عالی حقوق بشر این موضوع را مورد بررسی قرار دادند.

العمران درباره اوضاع جاری بحرین، گفت: رژیم آل خلیفه زمانی که از نیروهای سعودی درخواست کرد به بحرین حمله کنند، بدترین جنایت ها را در حق مردم این کشور مرتکب شد؛ البته این رژیم به این نیز اکتفا نکرده و درحال سرقت امول مردم، آدم ربایی و نقض گسترده حقوق بشر است.

وی افزود : رژیم آل خلیفه در کشتن مردم به انواع و اقسام شیوه ها روی آورده است، اما پس از هشت ماه تجربه این شیوها به هیچ دستاوردی نائل نیامده است، و اکنون مخالفان اقتصاد رژیم حاکم را محاصره کرده اند و رژیم را به انزوا و تنگنا انداخت.

عضو مرکز حقوق بشر بحرین با تاکید بر اینکه آل خلیفه از دستگاه قضایی برای سرکوب سوء استفاده می کند، گفت: شمار بازداشت شدگان در بحرین از 1500 نفر فراتر رفته است و تاکنون دستکم 500 در دادگاه های نظامی محاکمه شده اند و بیش از 300 تن از آنان محکوم شده اند.

عباس العمران با یادآوری اظهارات ناوی پیلاری کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان درباره سرکوب سیاسی معترضان از سوی دستگاه قضایی آل خلیفه،گفت : صدور احکام ظالمانه ضد پزشکان بهترین گواه این مدعاست تا جایی که هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا نیز اعتراف کرد که در بحرین بازداشت جمعی صورت می گیرد و این خلاف قوانین بین المللی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها