کد خبر: ۲۵۸۵۷
زمان انتشار: ۱۲:۴۸     ۱۸ آبان ۱۳۹۰
محمدصادق افراسیابی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس با بیان این مطلب اظهار داشت: تاکنون 30 هزار سایت و پایگاه اینترنتی در"ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی ایرانی" به آدرس WWW.SAMANDHE.IR ثبت‌نام کرده‌اند.

افراسیابی؛ مسئول ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی

وی خاطرنشان کرد: از مجموع سایت‌هایی که در این ستاد به ثبت رسیده‌اند، یک هزار سایت مربوط به پایگاه‌های خبری و اطلاع‌رسانی است.

مسئول ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی و خبرگزاری‌های غیردولتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بر اساس مصوبه سال گذشته هیئت دولت، سایت‌هایی که در ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی ایرانی ثبت می‌شوند، می‌توانند درخواست صدور مجوز خود را از طریق تارنمای ساماندهی پیگیری کرده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف شده است تا در صورت تایید صلاحیت مدیر‌مسئول توسط نهادهای ذی‌ربط و مناسب بودن محتوای تارنما، ظرف مدت 2 هفته مجوز رسانه بر خط را به نام مدیر‌مسئول صادر کند.

افراسیابی با بیان اینکه در صدور مجوز سایت‌ها، "صلاحیت عمومی" و "صلاحیت تخصصی" مرتبط با حوزه فعالیت سایت مورد‌نظر به عنوان شاخصه‌ اصلی بررسی صلاحیت مدیر‌مسئول مد‌نظر است، یادآور شد: برای صدور مجوز، محتوای سایت رصد می‌شود و اگر این سایت فاقد محتوای مجرمانه باشد و مدیرمسئول حائز صلاحیت عمومی و تخصصی نیز باشد، مجوز سایت ظرف مدت ۲ هفته صادر می‌شود.

وی ادامه داد: گاهی برای بررسی صلاحیت‌های عمومی و تخصصی مدیرمسئول سایت، مکاتبه با برخی دیگر از سازمان‌ها و نهادها نیاز است که این امر ممکن است باعث طولانی‌تر شدن زمان صدور مجوز شود.

نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هیئت کارشناسی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تصریح کرد: ثبت سایت در ساماندهی به معنای مجوز‌دار بودن تارنما نیست و تارنماهایی که ثبت سایت را به عنوان داشتن مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاع‌رسانی می کنند بر اساس قانون مجازات اشخاصی که مجوزهای صادره از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را جعل می‌کنند، مورد پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها