کد خبر: ۲۵۸۵۰۰
زمان انتشار: ۱۳:۴۰     ۱۵ مهر ۱۳۹۳
قیمت نفت در بازارهای جهانی به دنبال بروز نشانه‌هایی از رشد اقتصادی و افزایش تقاضا برای سوخت اندکی افزایش یافت اما تحلیلگران معتقدند تا زمانیکه اوپک کاهش تولید نداشته باشد، قیمت نفت افزایش چشمگیری نخواهد داشت.
به گزارش پایگاه 598 ؛ قیمت نفت امروز دوشنبه به دنبال آمار قوی مشاغل آمریکا و افزایش ارزش بازارهای بورس که نشان از تقویت اقتصاد و افزایش تقاضا برای سوخت دارد، پس از یک هفته کاهش شدید، به نزدیکی 93 دلار رسید.
 
قیمت نفت برنت به علت تقویت ارزش دلار، تقاضای ضعیف و عرضه بیش از حد نفت، هفته گذشته، نزدیک به 5 درصد کاهش یافت که شدیدترین کاهش از آوریل 2013 به شمار می‌رود.
 
به گفته یک تحلیلگر نفتی، عجیب نیست که پس از فروش بسیار در هفته گذشته، شاهد ثبات قیمت‌ها باشیم اما تا زمانیکه اوپک اعلام نکند که کاهش تولید خواهد داشت، شاهد تعیین یک حداقل برای قیمت‌ها نخواهیم بود.
 
هر بشکه نفت برنت دریای شمال 52 سنت افزایش یافت و 92.83 دلار فروخته شد. نفت برنت روز جمعه به 91.48 دلار رسیده بود که پایین‌ترین رقم از ژوئن 2012 به شمار می‌رفت. قیمت نفت خام آمریکا نیز 41 سنت افزایش یافت و 90.15 دلار فروخته شد.
 
تحلیلگران بانک موگان استنلی در یادداشتی اعلام کردند که روند کاهشی شدید قیمت نفت در هفته گذشته بیشتر به علت احتکار و سفته بازی بوده است. ما هفته گذشته شاهد بروز نشانه‌ای از بدتر شدن عوامل بنیادی نبودیم.
 
قیمت نفت در 5 هفته گذشته به علت اشباع بازار و تقویت ارزش دلار که به بالاترین رقم در 4 سال اخیر رسید، 4 هفته کاهشی بود.
 
سازمان کشورهای صادرکننده نفت تاکنون هیچ گونه اشاره رسمی مبنی بر کاهش تولید نفت این سازمان تا پیش از نشست نوامبر اعضای این سازمان نداشته‌اند.
 
بسیاری از تحلیلگران معتقدند که در صورتی قیمت نفت به 90 دلار برسد، اوپک سقف تولید خود را کاهش خواهد داد.

منبع:فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها