کد خبر: ۲۵۸۳۷
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۱۸ آبان ۱۳۹۰
به گزارش سرویس حوزه ومراجع پایگاه 598،حضرت آیت الله نوری همدانی، با تاکید بر اینکه امروز صدا و تفکر انقلاب اسلامی مرزها را درنوردیده و محرومان و مستضعفان جهان را بیدار کرده است، تحولات بیداری اسلامی و انسانی در منطقه و غرب را مؤیدی بر این مساله دانست.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، روز سه شنبه در دیدار شماری از فرماندهان انتظامی سراسر کشور شرکت کننده در طرح تعالی بصیرت، از قم به عنوان پایگاه و خاستگاه انقلاب و عش اهل بیت(ع) یاد کرد.

وی با بیان اینکه در آخرالزمان صدای اسلام ناب از قم به گوش جهانیان می رسد، خطاب به حاضران در جلسه تاکید کرد: شما باید سعی کنید از فرصت حضور در این شهر مقدس و فرهنگی حداکثر استفاده را بکنید و بصیرت خود را افزایش دهید.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه پیام انقلاب اسلامی از قم به سراسر جهان گسترش پیدا می کند، به تحلیل و بررسی تحولات اخیر در منطقه پرداخت و تاکید کرد: همه این نهضت های بیداری نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران است که امروز مرزها را درنوردیده و به قلب اروپا رسیده و روز به روز نیز امواج گسترده تری به خود خواهد گرفت.

وی شناخت دشمن را از جمله رموز موفقیت ملت متعهد ایران دانست و تاکید کرد: امروز ملت های منطقه که در مقابل ظالمان و دیکتاتورهای دست نشانده بپا خاسته و آنها را به زیر کشیده اند، باید هوشیار باشند و فریب توطئه دشمنان را نخورند.

این مرجع تقلید با اشاره به اعتراض فراگیر مردم اروپا و آمریکا نسبت به نظام سرمایه داری، افزود: امروز اروپا گرفتار طاغوت اقتصادی شده به نحوی که منابع ثروت در اختیار یک درصد از مردم است.

حضرت آیت الله نوری همدانی نجات غرب از این وضعیت را در گرو بازگشت به آموزه های اسلام ناب ذکر و با اشاره به نحوه شکل گیری حکومت در اسلام، خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه های دینی در راس جامعه باید نبی، امام معصوم و یا ولی فقیه حاکم باشد و هر حکومتی غیر از این نامشروع و طاغوتی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ایمان را رمز موفقیت انسان دانست و با اشاره به نمونه های مؤید این موضوع ابراز داشت: اگر مردم ما توانستند بر رژیم بعث که قدرت های استکباری پشتیبان او بود، غلبه کنند به خاطر ایمان و اعتقادشان به ولایت فقیه بود.

حضرت آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: ملت ایران در سایه تبعیت از رهنمودهای ولی فقیه و مقام معظم رهبری به موفقیت های بیشماری دست یافته است و امروز باید قدر این موقعیت را دانست و حامی و پاسدار انقلاب بود.

وی خلأ رهبری در انقلاب های اسلامی منطقه را جدی عنوان کرد و گفت: اگر انقلابیون در کشورهای مختلف رهبری شجاع، فقیه، عادل و دشمن شناس داشتند به یقین پیشرفت های بیشتری نصیب شان می شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها