کد خبر: ۲۵۸۱۹۲
زمان انتشار: ۲۰:۴۸     ۱۴ مهر ۱۳۹۳
روند ابطال معافيت فوتباليست ها مورد اعتراض برخي از آنها قرار گرفته است.
به گزارش "ورزش سه"، پس از آن که پرونده معافیت های فوتبالیست ها رسانه ای شد، سازمان نظام وظیفه وارد عمل شد و تاکنون معافیت 27 بازیکن باطل شده است. در این بین برخی از آنها با مراجعه به دیوان عدالت اداری، سعی دارند رای آن دیوان را به نفع خود اخذ و معافیت شان مجددا دارای اعتبار شود.در این میان نوع شکایت ها چند نوع است:

1-برخی از آنها معتقدند بدون حضور در شورای عالی پزشکی و به صورت غیابی معافیت آنها باطل شده است. ماده 43 قانون نظام وظیفه مصوب 22/8/90 در این باره می گوید«چنانچه رییس سازمان یا نماینده او اطمینان حاصل نماید که رای شورای پزشکی مطابق مقررات صادر نشده است، پرونده را برای بررسی به شورای عالی پزشکی که از سه پزشک متخصص نیروهای مسلح تشکیل می گردد ارجاع می دهد. نظر این شورا قطعی و لازم الاجرا است» همانگونه که در این ماده آمده هیچ اشاره ای به حضور فرد و معاینه مجدد نشده و صرفا قید گردیده که پرونده به شورای عالی پزشکی ارجاع و نظر آن شورا هم قطعی و لازم الاجراست.پس پرونده می تواند غیابی بررسی شود و هر نظری که شورای عالی پزشکی داده باشد لازم الاجراست.

2-برخی از آنها بر این باورند که معافیت هایی که 5 سال از صدور آنها گذشته باشد قابلیت بررسی مجدد را ندارند.استناد آنها به ماده 43 قانون نظام وظیفه مصوب سال 1360 است که می گفت«چنانچه رئیس اداره وظیفه عمومی ظرف 5 سال بنحوی اطمینان حاصل نمایدکه مشمولی با تقلب و دسیسه در معاینه پزشکی معافیت اخذنموده یا برخلاف این قانون و آئیننامه معاینه ومعافیت پزشکی از خدمت دوره ضرورت معاف تشخیص داده شده از این قبیل مشمولان توسط شورای عالی پزشکی که از 5 نفر از پزشکان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تشکیل میگردد معاینه مجدد بعمل خواهد آمد و نظر این شورا قطعی ولازم الاجرااست» طبق آن ماده فقط تا 5 سال می شد معافیت ها را مجددا بررسی و افراد هم باید معاینه مجدد می شدند اما همانگونه که گفته شد در تاریخ 22/8/90 این ماده اصلاح شده و تغییر کرده است و دیگر نه خبری از 5 سال هست و نه معاینه مجدد.

افراد می گویند چون ما در زمان قانون قدیم کارت معافیت دریافت نموده ایم پس باید طبق همان قانون با ما برخورد شود و کارت های ما چون بیش از 5 سال قبل صادر شده نباید باطل می شد.اما قانون اینگونه نمی گویدکسانی که تاریخ معافیت آنها 22/8/85 به قبل است و تا تاریخ 22/8/90 مدت 5 سال از صدور کارت شان گذشته است را نمی شود مجددا معاینه و کارتشان را باطل کرد اما کارت های بعد از آن تاریخ مشمول قانون جدید است.

3-بحث 5 سال و اینگونه ادعاها فقط شامل معافیتهای پزشکی است و پرونده هایی مانند معافیت های کفالت و ایثارگری پدر و ... تا هر زمانی قابل بررسی و ابطال است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها