کد خبر: ۲۵۷۱۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۶     ۱۷ آبان ۱۳۹۰
دکتر ابهری: غرب دو هدف عمده دارد یکی به انحراف کشاندن موضوع قیامت در ادیان الهی توسط لابی صهیونیسم و دوم قدرتمند نشان دادن جبهه سرمایه داری در پیش بینی و تعیین مصادیق روز قیامت و امثالهم.
به گزارش سرويس نقد رسانه 598 به نقل از مهر، دکتر مجید ابهری آسیب شناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری در تشریح اهداف غرب در ساخت فیلمهای آخرالزمانی گفت: غرب با ساخت مجموعه فیلمهای آخرالزمانی سعی دارد،نشان دهد آرا و نظریات ادیان آسمانی غلط است و اینگونه وانمود کند که ما قیامت را تعیین می کنیم و حتی تعیین قیامت دست سرمایه داری است.

وی افزود: آنها دو هدف عمده دارند یکی به انحراف کشاندن موضوع قیامت در ادیان الهی توسط لابی صهیونیسم و دوم قدرتمند نشان دادن جبهه سرمایه داری در پیش بینی و تعیین مصادیق روز قیامت و امثالهم.
 
استاد دانشگاه شهید بهشتی در مورد اصرار غرب برای ناجی نشان دادن خود در فیلمهای آخرالزمانی گفت: در واقع نظریه نجات بخش بودن غرب را چند نظریه پرداز مطرح کردند که غرب به واسطه تکنولوژی و قدرت نظامی برتر در مسئله اخلاق نیز ناجی بشر است در حالیکه کاملا برعکس است.
 
ابهری افزود: از آنجایی که همواره شرق مرکز خیزش ادیان آسمانی و ظهور انبیای الهی بوده و غرب هیچ سابقه تاریخی در این زمینه ندارد می خواهد جایگاه شرق را کمرنگ کرده و برای خود تاریخ جعل کند لذا ناجی نشان دادن غرب اصولا در بازیهای رایانه ای یا فیلمهای سینمایی به خاطر این است که تئوری غرب برتر و توانمند و قدرتمند بودن لابی سرمایه داری را در اذهان ایجاد کند و این نظریه هایی است که تا کنون لابی صهیونیست به شدت آن را دنبال کرده است .

وی با اظهار تأسف از عدم توجه فیلمسازان ایرانی به بحث مهدویت تأکید کرد: متأسفانه فیلمسازان ما بسیار بسیار کم کار هستند در حالیک ما منابع نظری در این زمینه به وفور داریم اما هنرمندان ما نمی خواهند کاری سخت اما ارزشمند انجام دهند و فقط به دنبال دریافت سرمایه هستند چون در اینگونه فیلمها ریسک سرمایه و ضعف امکانات وجود دارد به همین خاطر هنرمندان وارد این حوزه نمی شوند.
 
این آسیب شناس در پایان تأکید کرد: هالیوود بعنوان بزرگترین مرکز صنعت فیلمسازی امکانات مالی و فنی عظیمی در اختیار دارد و فیلمسازان به خصوص صهیونیستی تلاش دارند نظریه های خود را اعمال کنند اما متأسفانه هنرمندان مسلمان و در رأس آنها هنرمندان ایرانی کمتر به این مقوله توجه کرده اند چون ریسک گیشه دارند اما اگر نهادهای فرهنگی دولتی و حوزه های علمیه از نظر مالی هنرمندان را حمایت کنند و بگویند سرمایه و محتوا از آن ما و ساخت از شما، قطعا هنرمندان ما وارد این عرصه خواهند شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها