کد خبر: ۲۵۶۴۸۳
زمان انتشار: ۱۰:۱۶     ۰۹ مهر ۱۳۹۳
اصغری:
این تهیه‌کننده سینما به «نسیم»، گفت: اینها چون فکر می‌کنند شرایط سیاسی عوض شده قادرند با گرفتن ژست شبه روشنفکری هر چه خواستند بگویند؛ اینها از اوضاع جنگ و دفاع خبر ندارند

به گزارش پایگاه 598، ابراهیم اصغری تهیه کننده آثار دفاع مقدس با انتقادات از اظهارات اخیر عباس کیارستمی به خبرنگار نسیم گفت: مسلما ریشه چنین حرفهایی اعتقادات شخصی آدمهاست. البته که این آرا از سالها قبل وجود داشته و این طور نیست که یک شبه رخ داده باشد اما دوستان حالا شرایط را مساعد دیده اند برای اظهارنظر.

* فکر میکنند شرایط سیاسی عوض شده پس هر چه خواستند بگویند

وی ادامه داد: امثال کیارستمی از قدیم تکلیفشان مشخص بوده است اما شرایط را مساعد نمی دانستند برای اظهارنظر شفاف اما حالا چون فکر میکنند شرایط سیاسی عوض شده قادرند با گرفتن ژستهای شبه روشنفکرانه هر چه خواستند بگویند.

تهیه کننده "شور شیرین" افزود: البته که اسلام هم اظهارنظر را تا زمانی که حق زیر سوال نرود مجاز دانسته اما مشکل اینجاست که اظهارنظرات کیارستمی منطبق بر واقعیت دفاع مقدس نیست. ایشان از اوضاع جنگ و دفاع خبر ندارد و آن وقت در این باره اظهارنظر میکند.

* فکر نمیکنم حتی با دو رزمنده دفاع مقدس هم دیدار کرده باشند

این تهیه کننده ادامه داد: کاری که کیارستمی کرده درست شبیه به کار کسی است که از فیزیک چیزی نمیداند اما درباره قوانین آن صحبت میکند. امثال ایشان که در جبهه ها نبوده اند تا بدانند وضعیت چگونه بوده است. فکر نمیکنم حتی با دو رزمنده دفاع مقدس هم دیدار کرده باشند.

اصغری با بیان اینکه آدمی هیچ گاه نباید حجب و حیای خویش را از کف دهد خاطرنشان ساخت: از قدیم به ما گفته اند "در دیزی هم که باز باشد گربه باید حیا کند" نمی دانم دوستان چرا بی حیایی را پیشه خود ساخته اند. باید به عنوان طیف فرهیخته جوری رفتار کنیم که خدای نکرده مردم شریف ایران فکر نکنند به اعتقاداتشان توهین شده است.

* رک و راست تکلیف چنین چهره هایی را مشخص کنید

وی با بیان اینکه نیاز است که مدیران سینمایی رک و راست تکلیف چنین چهره هایی را مشخص کنند ادامه داد: اگر الان هم تذکر ندهیم ممکن است در آینده اتفاقات بدتری از سوی این طیف رخ دهد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها