کد خبر: ۲۵۶۴۴
زمان انتشار: ۱۸:۴۳     ۱۶ آبان ۱۳۹۰
کتاب «دین در قاب تلویزیون» ، حاصل سه نشست‌ تخصصی است که در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در گروه سینما و تلویزیون پژوهشکده هنر و رسانه این پژوهشگاه در سال ۱۳۸۹ برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، این کتاب موضوع بازنمایی دین به ویژه در آثار دینی ـ تاریخی را بررسی می کند. همچنین تبیین مسائل و چالش‌های پیش‌روی تلویزیون در زمینه بازنمایی دین و تعمیق بصیرت دینی در جامعه، از دیگر موارد مطرح شده در این کتاب است. در این اثر پیشنهادهایی نیز به منظور تولید بهتر برنامه‌های دینی، به ویژه سریال‌های تاریخی ـ مذهبی ارائه شده است.

«تلویزیون و برنامه‌سازی داستانی در حوزه مذهب و تاریخ دین»، « بررسی ابعاد تاریخی و دینی سریال مختارنامه» و «بررسی سریال‌های تلویزیونی ماه مبارک رمضان در سال ۱۳۸۹» عناوین بخشهای این کتاب است.

دکتر «عبدالله بیچرانلو» ناظر علمی این کتاب در مقدمه درخصوص ضرورت پرداختن به موضوع دین و رسانه نوشته است: «جایگاه رسانه‌ای مانند تلویزیون که تاثیرگذارترین رسانه در کشور و شاید به جرات بتوان گفت پس از خانواده، فرهنگ‌سازترین نهاد کشور محسوب می‌شود، اهمیت زیادی می‌یابد، مخصوصاً‌ اگر عهده‌دار وظیفه خطیری مانند تعمیق فرهنگ دینی جامعه باشد.» وی همچنین متذکر شده است: « به نظر می‌رسد تلویزیون در صورت عدم سیاست‌گذاری اطمینان‌بخش در خصوص نحوه پرداختن به موضوع دین،‌ ممکن است در آینده با چالش‌هایی جدی مواجه شود یعنی خدای ناکرده به دلیل عدم سازگاری آن با تحولات، موجب دین‌زدایی یا دین‌گریزی در جامعه شود یا حداقل نتواند موجب تقویت معرفت دینی جامعه گردد. از این رو،‌ لازم است با نگاهی فوق فعال به این موضوع پرداخت.»

کتاب «دین در قاب تلویزیون» در ۸۷ صفحه و با قیمت ۱۲۰۰ تومان از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها