کد خبر: ۲۵۵۷۶
زمان انتشار: ۱۶:۰۳     ۱۵ آبان ۱۳۹۰

ایرنا : به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، با گسترش تظاهرات اعتراض آمیز مردم آمریکا علیه نابرابری های اقتصادی و حرص و آزمندی شرکت های بزرگ، معترضان در نشویل ایالت تنسی نیز اردو زده و به صف معترضان جنبش ‘وال استریت را تصرف کنید’ پیوسته اند.

دستگیری ها در نشویل پس از آن اتفاق افتاده که قانون جدیدی در رابطه با جلوگیری از تحصن شبانه معترضان در نزدیکی ساختمان کنگره ایالتی، صادر شده است.

دستگیری های نشویل در ساعات آغازین روز جمعه و پس از آنکه نیروهای پلیس محل تجمع معترضان را به محاصره خود درآوردند، اتفاق افتاده است.

پلیس نشویل نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که تمامی کسانی که محل تجمع را ترک کردند، مشکلی برایشان ایجاد نشد ولی آن دسته از معترضان که از ترک محل تظاهرات خودداری کردند، همگی دستگیر شدند.

گفته می شود که افراد دستگیر شده همگی آزاد شده و قرار شده است که در تاریخ ۱۸ نوامبر در دادگاه حاضر شده و محاکمه شوند.

دستگیرهای نشویل پس از آن اتفاق افتاد که روز سه شنبه نیز حدود ۵۰ معترض آمریکایی در آتلانتا و ده ها تن دیگر نیز در اوایل هفته در اوکلند بازداشت شدند.

به گزارش بی بی سی، حجم سرکوب و اعمال خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان به شدت گسترش یافته است.

در اوایل هفته جاری نیز در جریان درگیری هایی که در اوکلند میان نیروهای پلیس و معترضان اتفاق افتاد، یک نفر به شدت مجروح شد.

بر اساس این گزارش، حدود یک هزار تن از تظاهرکنندگان کالیفرنیایی عصر روز پنجشنبه برای بهبودی اسکات اولسن که به شدت از ناحیه جمجمه مجروح شده است ،مراسم تحصن برگزار کردند.

اسکات اولسن که از سربازان اسبق نیروی دریایی آمریکا بوده، اکنون برای تظاهرکنندگان جنبش ‘وال استریت را تصرف کنید’ در سراسر آمریکا به چهره ای نمادین تبدیل شده است.

پایگاه های اینترنتی معترضان آمریکایی در اقدامی به نشانه همبستگی، عبارت ‘ما همگی اسکات اولسن هستیم ‘ را منتشر کرده اند.

تظاهرات مردم آمریکا علیه نظام سرمایه داری و نابرابری های اجتماعی در حال حاضر نه تنها سراسر این کشور را در بر گرفته است بلکه بسیاری از مردم اروپا نیز با الگو برداری از آنان شهرهای بزرگ اروپا نظیر لندن، رم ، برلین ، آمستردام و …… را به صحنه تظاهرات اعتراض آمیز خود علیه نظام سرمایه داری در کشورهایشان تبدیل کرده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها