کد خبر: ۲۵۴۴۸
زمان انتشار: ۱۹:۱۴     ۱۴ آبان ۱۳۹۰
شبکه العربیه خبر داد؛
هم زمان با هشدار اسرائیل درباره اقدام نظامی علیه ایران و تاکید آمریکا بر تحریم این کشور، گزارش ها حاکیست که آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش آتی خود اطلاعات تازه ای را درباره ابعاد نظامی برنامه هسته ای ایران منتشر خواهد کرد.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز؛ شبکه "العربیه" روز شنبه 5 نوامبر (14آبان)در خبری اعلام کرد: «هم زمان با هشدار اسرائیل درباره اقدام نظامی علیه ایران و تاکید آمریکا بر تحریم این کشور، گزارش ها حاکی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش آتی خود اطلاعات تازه ای را درباره "ابعاد نظامی برنامه هسته ای ایران" منتشر خواهد کرد.»
بنابراین گزارش، قرار است که "یوکیا آمانو" مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، این اطلاعات را این هفته طی گزارشی به شورای حکام این نهاد سازمان ملل ارائه کند.
برخی از منابع دیپلماتیک که نخواستند نامشان فاش شود، به خبرگزاری ها گفته اند که آژانس در این گزارش مدارک جدیدی در رابطه با طراحی مدل های کامپیوتری یک کلاهک هسته ای توسط ایران ارائه می کند.
در همین رابطه خبرگزاری "آسوشیتدپرس" گزارش داده است که مدارک مذکور در ضمیمه 12 صفحه ای گزارش "یوکیا آمانو" مندرج خواهد بود.
خبرگزاری "رویترز" نیز می گوید که تصاویر ماهواره ای سایتی که به اعتقاد آژانس، یک محفظه فولادی برای انجام آزمایش های انفجار با قدرت بالا است و در یک مرکز نظامی در "پارچین" واقع در حوالی تهران قرار دارد، به نمایندگان 35 کشور عضو شورای حکام ارائه خواهد شد.
دیپلمات های غربی می گویند در این گزارش مدارکی ارائه می شود که جای کمترین تردیدی درباره نیات نظامی برنامه اتمی ایران باقی نمی گذارد.
انتظار می رود "آمانو" این گزارش را سه شنبه یا چهارشنبه این هفته تقدیم اعضای آژانس کند و بر فشار بین المللی علیه ایران بیافزاید.
جالب این جاست که گزارشات آژانس باید به صورت محرمانه ارائه گردد و این که صهیونیست ها قبل از ارائه گزارش از محتوای آن خبر می دهند تنها نشانه این است که مقامات رژیم صهیونیستی احاطه کامل بر این نهاد بین المللی دارند.
گفتنی است این گزارش آژانس برگ دیگری از ادامه سناریوی صهیونیستی آمریکائی هماهنگ شده علیه ایران است که پیش از انتشارش دهان به دهان سران قدرت های استکباری دنیا گشته و بهانه ای خواهد بود برای ادامه فشارها و تحریم های جدید علیه ایران.
ایران بارها بر صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای خود تاکید کرده و به نحو شایسته ای با آژانس همکاری کرده است اما ابرقدرت های استکباری از آنجا که مشکلات اقتصادی و سیاسی دامنگیر کشورهایشان شده چاره ای جز این برای انحراف افکار عمومی از جریان های اعتراض آمیز که در این کشورها در جریان است ندارند و تمام قوای خود را برای فشار بر ایران بسیج نموده اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها