کد خبر: ۲۵۴۱۳
زمان انتشار: ۱۷:۲۰     ۱۴ آبان ۱۳۹۰
تیم فوتبال السد قطر با برتری مقابل جئونبوک موتورز کره جنوبی برای نخستین بار عنوان قهرمانی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا را بدست آورد.
به گزارش مهر، دیدار نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا در سال 2011 از ساعت 13:30 امروز شنبه بین تیم‌های جئونبوک موتورز کره جنوبی و السد قطر برگزار شد. این بازی که در ورزشگاه جام جهانی شهر "جئونجو" برگزار شد در پایان 120 دقیقه تلاش دو تیم به نتیجه تساوی 2 بر 2 انجامید تا ضربات پنالتی چهره قهرمان مسابقات را مشخص کند.

در ضربات پنالتی این تیم السد بود که با نتیجه 4 بر 2 مقابل حریف کره‌ای خود به برتری رسید و برای نخستین بار عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا را کسب کرد. برای تیم السد در این بازی وو یئون سیم (29 - گل به خودی) و عبدالقادر کیتا (60) گل زدند و گل‌های تیم جئونبوک موتورز را اولیویرا انینهو (18) و سئونگ هیون لی (1+90) به ثمر رساندند.

السد فقط یکبار آنهم در سال 1989 موفق به فتح عنوان قهرمانی مسابقات فوتبال جام باشگاه‌های آسیا شده بود. این تیم در راه حضور در دیدار نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا در سال 2011 در مرحله گروهی تیم استقلال ایران را پشت سر گذاشت و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل تیم سپاهان، دیگر نماینده کشورمان به برتری رسید.

تیم سپاهان در حالی مقابل السد قطر تن به شکست داد که در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل این تیم قطری به ترتیب با نتایج یک بر صفر و 2 بر یک به برتری رسید اما به علت استفاده از بازیکن غیرمجاز در بازی رفت مقابل سپیدپوشان قطری با نتیجه 4 بر 2 تن به شکست داد و از راهیابی به جمع چهار تیم برتر آسیا بازماند.

با قهرمانی تیم السد جام قهرمانی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا پس از 6 سال به غرب آسیا بازگشت. آخرین بار که یک تیم از غرب آسیا به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان رسید، برمی گردد به سال 2005 که تیم الاتحاد عربستان جام قهرمانی را بالای سر برد.

در این مدت تیم‌های جئونبوک موتورز کره جنوبی، اوراوا ردز و گامبااوزاکای ژاپن و پوهانگ استیلرز و سئونگنام ایلهواچونمای کره جنوبی به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا رسیده بودند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها