کد خبر: ۲۵۴۱۲
زمان انتشار: ۱۷:۱۹     ۱۴ آبان ۱۳۹۰
فرمانده سابق تيم مشترك نيروهاي آمريكايي، در كتابي نوشت: ايمن الظواهري براي رسيدن به رهبري القاعده به بن لادن خيانت كرد.
به گزارش ايسنا، به نوشته روزنامه ديلي ميرور، چاك پفارر، فرمانده سابق تيم مشترك نيروهاي دريايي، زميني و هوايي آمريكا در كتابي بر پايه مصاحبه با كماندوهاي آمريكايي جزئياتي را از مرگ اسامه بن‌لادن، رهبر القاعده منتشر كرد كه كاملا با اطلاعاتي كه مقام‌هاي دولت باراك اوباما، رئيس‌جمهوري آمريكا اعلام كرده بودند، مغايرت دارد.

در اين كتاب آمده است: برخلاف آنچه دولت آمريكا مدعي شده است كه طي تعقيب و گريز بسيار و تيراندازي طولاني مدت، رهبر القاعده را كشته است، كماندوهاي آمريكايي گفته‌اند كه به سادگي برروي پشت‌بام محل سكونت بن‌لادن در ابيت‌آباد پاكستان فرود آمده و در كمتر از 90 ثانيه وي را كشتند.

وي در ادامه نوشت: دري در راهرو طبقه سوم باز شد. اسامه سر خود را بيرون آورد و آمريكايي‌ها را ديد و سپس به شدت در را بر هم كوبيد. دو تن از كماندوها به دنبال او وارد اتاق شدند. در اتاق "امل"، همسر جوان بن‌لادن حضور داشت كه دائما به زبان عربي فرياد مي‌زد "نه اين او نيست" و "نه اين كار را نكنيد". بن‌لادن در پشت همسر خود پنهان شد و همين امر باعث تيرخوردن "امل" از ناحيه پا شد. بن‌لادن به دنبال اسلحه خود مي‌گشت اما پيش از پيدا كردن آن با دو تير در ناحيه سر از پاي درآمد.

اين فرمانده سابق آمريكايي همچنين نوشت: اسكات كِر، فرمانده تيم ششم براي تائيد مرگ بن‌ لادن بالاي سر وي حاضر شد و فرانك لسلي، رئيس‌ گردان سرخ تست دن.ان.اي از او گرفت تا هويت بن‌لادن تائيد شود.

اين فرمانده همچنين مي‌نويسد: در ديدار اوباما از نيروهاي آمريكايي، اولين سوالي كه او پرسيد اين بود كه "چه كسي بن لادن را كشت؟" و در پاسخ رئيس گردان سرخ گفت"همه ما قربان. همه ما بوديم".

اين مقام سابق آمريكايي در ادامه گفت: ايمن الظواهري، معاون سابق بن‌لادن و فرد شماره دو القاعده به دليل خيانتي كه به بن‌لادن كرد، هم‌اكنون رهبر جديد القاعده شده است. الظواهري پي‌درپي‌ يكي از قاصدان را كه براي سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) شناخته شده بود به مخفي‌گاه بن‌لادن مي‌فرستاد تا محل اختفاي او فاش شود.

وي در ادامه تاكيد كرد كه دولت اوباما با وارونه جلوه دادن حقيقت تلاش داشت تا به كمك افراد برجسته دولت خود دروغ‌هايي را منتشر كند تا نشان‌ دهد عمليات اطلاعاتي موفقيت‌آميزي داشته است.

وي مي‌نويسد: درواقع ايمن الظواهري با فرستادن پياپي قاصدي براي بن‌لادن سيا را به او رساند.

در گزارش‌ها، مقام‌هاي آمريكايي مدعي شده‌اند كه بن‌لادن در عمليات دوم ماه مه طي درگيري 40 دقيقه‌اي با كماندوهاي آمريكايي كشته شده است و اين عمليات برخلاف آنچه اعلام شده، از روي پشت‌بام انجام شد نه زمين. اين فرد تلاش دارد تا با انتشار خاطرات افراد حاضر در اين عمليات، نشان دهد كه واقعيت‌ها با آنچه آمريكايي‌ها اعلام كرده‌اند،‌ تشابهي ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها