کد خبر: ۲۵۳۴۳
زمان انتشار: ۱۲:۱۵     ۱۴ آبان ۱۳۹۰
مقاله واشینگتن‌تایمز درباره آزمایش موشکی‌ومانور هوایی اسرائیل:
استیصال امریکا –به عنوان بزرگترین حامی اسرائیل-در حل بحران دولت های متبوع خود از جمله لیبی، و همچنین درماندگی او از سر و سامان دادن به اوضاع داخلی این کشور، واهمه ی قدرت گرفتن روز افزون ایران در منطقه و جهان را به جان اسرائیل انداخته و باعث شده طرح حمله به ایران در کابینه ی این رژیم مطرح شود. طرحی که با همصدایی غالب رسانه های غربی و حتی منطقه ای همراه است ولی حتی در خود کابینه ی این رژیم درخصوص آن به توافق نرسیده اند.
سرویس بین الملل پایگاه 598 - عباس پژوهش: تحولات اخیر در نقاط مختلف جهان بخصوص خاورمیانه، جنگ روانی اخیر اسرائیل مبتنی بر حمله ی قریب الوقوع این کشور به ایران را اقدامی قابل پیش بینی می نمود. با پیچیده تر شدن اوضاع منطقه و غلبه ی تفکر اسلام گرا و طرفدار ایران، رژیم غاصب اسرائیل موجودیت خویش را بیش از گذشته در خطر دیده و چنین اقدامات عجولانه و خالی از تفکر منطقی چندان عجیب نمی نمایند.



استیصال امریکا –به عنوان بزرگترین حامی اسرائیل-در حل بحران دولت های متبوع خود از جمله لیبی، و همچنین درماندگی او از سر و سامان دادن به اوضاع داخلی این کشور، واهمه ی قدرت گرفتن روز افزون ایران در منطقه و جهان را  به جان اسرائیل انداخته و باعث شده طرح حمله به ایران در کابینه ی این رژیم مطرح شود. طرحی که با همصدایی غالب رسانه های غربی و حتی منطقه ای همراه است ولی حتی در خود کابینه ی این رژیم درخصوص آن به توافق نرسیده اند.

روزنامه واشینگتن تایمز در مقاله ای با عنوان " آزمایش موشکی و مانور هوایی اسرائیل به گفتگوها در خصوص حمله به ایران حرارت بخشید" سعی بر بحرانی نشان دادن اوضاع نمود.

واشینگتن تایمز این گونه نوشت: " اورشلیم- روز چهارشنبه، در بحبوحه ی گفتگوهای فزاینده درباره ی حمله ی اسرائیل به تأسیسات هسته ای ایران، مقامات وزارت دفاع اسرائیل خبر آزمایش موفقیت آمیز شلیک یک موشک بالستیک جدید و همچنین خبر مانور اخیر نیروی هوایی این کشور را که شامل سوختگیری برای پروازهای طولانی بود اعلام کردند.

به گفته ی این مقامات، آزمایش موشکی روز چهارشنبه و همچنین مانور نیروی هوایی در ساردینیا از مدت ها پیش برنامه ریزی شده بود و هیچ ارتباطی با گمانه زنی های اخیر رسانه ای در خصوص حمله ی اسرائیل به سایت های هسته ای جمهوری اسلامی نداشته است.

اما اعلامیه ها- و گزارش های خارجی مبنی بر اینکه موشک جدید توانایی حمل کلاهک هسته ای و صدمه زدن به ایران را دارند- بحث و گفتگوهای دولت اسرائیل درباره ی جمهوری اسلامی ایران را برجسته می کند که در روزهای اخیر در منظر افکار عمومی به نمایش درآمده اند.

روز سه شنبه روزنامه ی هاآرتص نوشت نخست وزیر، بنیامین نتانیاهو، هنوز در پی جمع آوری اکثریت آراء کابینه ی داخلی برای حمایت از یک حمله ی پیشگیرانه به ایران است.

این روزنامه نوشته بود او و ایهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل، توانسته اند آقای آویدگور لیبرمن، وزیر امور خارجه این کشور را که ابتدا مخالف حمله به ایران بود، با خود همراه کنند.

بنا به گزارش این روزنامه، چهار نفر از وزاری کابینه مخالف حمله ی نظامی هستند. از جمله ی این چهار نفر می توان به موشه یالون وزیر امور استراتژیک اسرائیل اشاره کرد که رئیس سابق کارکنان و یک سیاستمدار متعصب و افراطی است که مخالفت ها و اعتراض های او از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

طبق این گزارش، آقای یالون معتقد است که ایالات متحده باید رهبری هرگونه حرکت نظامی علیه ایران را برعهده بگیرد و اینکه حمله ی یک جانبه اسرائیل علیه ایران باید آخرین چاره باشد.

هفته گذشته، الی یشایی، وزیر کشور اسرائیل به فعالان مهمانی مذهبی "شاس" خود گفت اسرائیل در حال برسی یک "اقدام ممکن" است که فکر کردن به آن، او را شب ها بیدار نگه میدارد. آقای یشایی گفت مقابله به مثل از سوی ایران برای آن اقدام می تواند علاوه بر خود ایران، منجر به شلیک ده ها هزار راکت و موشک از سوی متحدین او یعنی حزب الله، حماس، و احتمالا سوریه بشود.

بنا به گزارش های رسیده، هفته ی گذشته آقای نتانیاهو  از خاخام اُوادیا یوسف، حامی مهمانی شاس تقاضا کرد از حمله به ایران حمایت کند.

آقای نتانیاهو با مخاطب قرار دادن پارلمان اسرائیل گفت "یک ایران هسته ای تهدیدی جدی برای منطقه و جهان و البته برای خود ما خواهد بود."

آقای باراک، وزیر دفاع این کشور گفت: "ما افکار خود را پنهان نمی کنیم. ما باید از هر اقدام ممکن استفاده کنیم و نباید هیچ گزینه ای از روی میز کنار گذاشته شود."

گمانه زنی عمومی درباره ی حمله به ایران برای اسرائیل غیرمعمول است، چرا که تحرکات نظامی گذشته ی خویش را در پرده ای از اسرار مخفی کرده است. هیچ گونه گفتگوهای عمومی بر حمله ی اسرائیل به رآکتور هسته ای عراق در سال 1981یا حمله به تأسیسات احتمالی هسته ای سوریه در سال 2007 مقدم نبوده اند.

اما در مقابل، در هفته های اخیر تقریبا تمام روزنامه های اسرائیلی گزارش هایی به قلم خبرنگاران نظامی خود نوشته اند و گفته اند که آقای نتانیاهو و آقای باراک برای حمله به ایران فشار می آورند.

این امر موجب این گمانه زنی ها می شود که رهبران اسرائیل سعی می کنند جامعه ی بین المللی را متقاعد کنند تحریم های بیشتری بر ایران تحمیل کنند تا از حمله ی یکجانبه ی اسرائیل به این کشور ممانعت کنند.

در همین حال، روزنامه ی انگلیسی گاردین روز چهارشنبه گزارش داد که نیروهای مسلح بریتانیا در حال تدارک نقشه های احتمالی هستند تا از حمله ی امریکا به تأسیسات هسته ای ایران حمایت کنند.

این روزنامه می نویسد: "مقامات بریتانیا می گویند که اگر واشنگتن این پروژه را با سرعت پیش ببرد، از کمک نظامی بریتانیا برای هر مأموریتی برخوردار خواهد بود."

علاوه بر این، اواخر روز چهارشنبه کانال 2 تلویزیون اسرائیل گزارش داد که ژنرال دیوید ریچاردز، فرمانده ی کارکنان دفاع بریتانیا هفته ی گذشته در طی یک ملاقات سه روزه که ، به خلاف روش معمول عمومی نشد با مقامات اسرائیلی مشورت کردند..

هفته ی جاری ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل به لندن پرواز کرد.

بنا به گزارش های خارجی، موشک جریکو که روز چهارشنبه آزمایش شد قادر به حمل کلاهک هسته ای است و به ایران می رسد. این اولین بار نیست که اسرائیل موشک هایی را آزمایش می کند که قابلیت رسیدن به ایران را دارند.

تحلیلگران نظامی می گویند اگر اسرائیل قصد دارد قبل از زمستان یک حمله ی مستمر به ایران داشته باشد زمان کمی برای این کار دارد زیرا در زمستان پوشش ابرها مانع بسیار خوبی برای دیده شدن است.

احتمالا صدها هواپیما در یک حمله به کار گرفته می شوند. در گذشته، نیروی هوایی مانورهای طولانی مدتی بر فراز دریای مدیترانه شبیه سازی کرده که در آن به اهدافی در 1000 مایلی پایگاه یا حتی دورتر شلیک شده است.

قاعدتا هواپیماها ابتدا امکانات دفاعی هوایی ایران شامل نیروی هوایی این کشور را هدف حمله قرار خواهند داد. اسرائیل بمب های منهدم کننده ی پناهگاه های زیرزمینی را از امریکا گرفته است که احتمالا در حمله به اهداف مدفون در غارهای کوهستانی یا اعماق زمین به کار می آیند.

چندین نفر از مقامات کنونی و سابق اسرائیل به شدت مخالف ایده ی حمله ی یکجانبه به ایران هستند. میر داگان، رئیس پیشین موساد با احمقانه نامیدن این ایده هشدار داد که این امر به وقوع به یک جنگ  منطقه ای می انجامد.

بنیامین بن الیزر، وزیر دفاع سابق گفت چنین حمله ای آتش "سناریویی ترسناک" را مشتعل خواهد کرد.

در ایران، ژنرال حسن فیروز آبادی، رئیس ستاد مشترک ارتش گفت: "در صورت حمله به ایران، به شدت علیه منافع اسرائیل و ایالات متحده مقابله به مثل خواهیم کرد." او افزود: "ما تمام تهدید ها را هرچقدر دور یا بعید باشند جدی می گیریم.

اسرائیل، ایران را خطرناک ترین تهدید برای خود می داند.

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور جمهوری اسلامی، خواسته بود تا اسرائیل از نقشه ها محو شود. ایران از دشمنان اسرائیل یعنی گروه های شبه نظامی اسلام گرای حزب الله در لبنان و حماس در نوار غزه و همچنین سوریه، حمایت می کند.

برنامه ی هسته ای ایران که به ادعای خود این کشور درگیر ساخت سلاح های هسته ای نیست برای اسرائیل و همچنین برای قدرت های غربی به یک نگرانی عمده تبدیل شده است و به همین دلیل باعث شده تحریم های متعددی علیه حکومت ایران تحمیل شوند.

بنا به گزارش آسوشیتد پرس، آژانس بین المللی انرژی هسته ای در ماه جاری جلسه ای با مرکزیت موضوع هسته ای ایران برگزار خواهد کرد. غرب اصرار به تصویب قطعنامه ای برای تعیین ضرب الاجل علیه ایران دارد تا این کشور را وادار به همکاری با بازرسی آژانس درباره ی این شبهه بکند که تهران به طور مخفیانه در حال آزمایش قسمت های مختلف یک برنامه ی سلاح های هسته ای است."



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
سهیل بشردوست
UNITED STATES
۰۱:۳۲ - ۱۵ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
سه طرف محاصره شدن بدبختا؛ دارن جون می کنن
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها